Мабуть, більшість телекоментаторів, які позавчора оповідали про перебіг гонки на «Гран–прі Італії», на передостанньому колі підганяли своїми язиками Льюїса Хемілтона. Чинний чемпіон ішов на третій позиції, причому мав кращий темп, ніж лідер поточного сезону Дженсон Баттон, котрий ішов другим, тож поступово скорочував відставання. Оскільки темношкірому британцеві цього року великі титули вже не світять (надто багато «Макларен» згаяв на початку чемпіонату), тож можна ризикувати. І молодий Хемілтон ризикував. За коло до фінішу, силкуючись дістати білого співвітчизника, Льюїс в одному з поворотів не впорався з керуванням — його болід розвернуло й ударило об відбійники. А шкода...
Саме Хем виграв у Монці кваліфікацію й тривалий час очолював пелотон. Але «поул–позишн» дістався йому завдяки простішій паливній стратегії, тобто легшим бакам. Відтак у головній гонці Льюїс мав піти на два піт–стопи, тоді як обидва гонщики з «Брауна», Дженсон Баттон і Рубенс Баррікелло, по ходу гонки тільки раз заїжджали на дозаправку. Це й стало вирішальним для визначення переможця: «Браун» оформив переможний дубль, чого не траплялося з першої половини чемпіонату. Але цього разу на найвищу сходинку п’єдесталу зійшов бразилець Баррікелло. Перемігши вдруге в сезоні, він довів, що в рівних умовах може не лише конкурувати з Баттоном, а й випереджати його. У загальному заліку Рубіньйо наблизився до Дженсона майже впритул і за чотири етапи до завершення чемпіонату має всі шанси обійти партнера.
«Гран–прі» Італії дав відповідь на питання, яка «стайня» здобуде Кубок конструкторів–2009. Це таки «Браун GP». Її головним конкурентам — «Ред буллу» — все ж забракло стабільності. Себ Феттель у Монці потрапив в очки лише завдяки вильоту Хемілтона, а Марк Уеббер зійшов ще на середині дистанції. Так само очевидно, що й особисте чемпіонство розіграють два гонщики «Брауна». Хіба що станеться якесь диво й у Феттелевого «Ред булла» виростуть не рекламні, а справжні крила. Та й за такого розвитку подій потрібно, щоб не лише німець перемагав, а й Баррікелло та Баттон сіли на голодну пайку.
Розчаруванням Монци став Хейккі Ковалайнен із «Макларена»: фін стартував із четвертої позиції, але багато помилявся й став у підсумку шостим. Не виправдав сподівань італійських фанів Джанкарло Фізікелла: новачок команди «Феррарі», котрий щойно перейшов із «Форс Індії», фінішував дев’ятим.
А ось «Форс Індія» вражає: як видно, її боліди за технічними характеристиками піднялися від аутсайдерів до рівня міцних середняків. І ось уже Адріан Сутіл показав найкращий результат у кар’єрі — четверте місце (у кваліфікації — взагалі друге), а новобранець азіатської команди Вітантоніо Ліуцці лише через несправність двигуна не потрапив в очкову зону — заглух на 24–му колі.
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 13–й етап. «Гран–прі Італії» (автодром «Націонале», Монца, 306,720 км, 53 кола))
Залікова вісімка: Баррікелло — 1:16.21,706, Баттон (обидва — «Браун») — відставання 2,866; Райкконен («Феррарі») — +30,664, Сутіл («Форс Індія») — +31,131; Алонсо («Рено») — +59,182; Ковалайнен («Макларен») — +1.00,693; Хайдфельд («БМВ–Заубер») — +1.02,412; Феттель («Ред булл») — +1.05,407.
Загальний залік: Баттон — 80, Баррікелло — 66, Феттель — 54, Уеббер («Ред булл») — 51,5; Райкконен — 40, Росберг («Уїльямс») — 30,5; Хемілтон («Макларен») — 27, Труллі («Тойота») — 22,5; Масса («Феррарі») — 22, Ковалайнен, Алонсо — 20, Глок («Тойота») — 16, Хайдфельд («БМВ–Заубер») — 12, Фізікелла («Феррарі»/«Форс Індія»), Кубіца («БМВ–Заубер») — 8...
Кубок конструкторів: «Браун» — 146, «Ред булл» — 105,5; «Феррарі» — 62, «Макларен» — 47, «Тойота» — 38,5; «Уїльямс» — 30,5; «Рено», «БМВ–Заубер» — 20, «Форс Індія» — 13, «Торо россо» — 5.