І останні стануть другими

01.09.2009
І останні стануть другими

Обійшовши після рестарту Фізікеллу, Райкконен лідерство вже не віддав. (Фото Рейтер.)

Перша перемога в сезоні гонщика «Феррарі», масова аварія вже на початку дистанції, сходження з траси одразу кількох фаворитів і блискучий виступ безпросвітного аутсайдера з індійської «стайні» — все це підсумки 12–го етапу світової першості. «Гран–прі Бельгії» вкотре підтвердило шалене реноме цьогорічних «королівських перегонів».

Сенсації на лісовому автодромі у Спа–Франкоршам почалися ще з кваліфікації: в суботу «поул–позишн» виграв пілот команди «Форс Індія» Джанкарло Фізікелла. 36–річний італієць, останні вдалі виступи якого пов’язані ще з командою «Рено», був сам ошелешений таким результатом. «Це неймовірно! Я не очікував «поулу», тим більше, після вчорашніх проблем, — наводить слова Фізіки сайт Autosport. — Болідові не вистачало притискної сили. Але ми змогли виправити проблеми. Дякую інженерам та всій команді і з нетерпінням чекаю завтрашньої гонки». У свою чергу власник «стайні», індійський магнат Віджай Малья, був просто сам не свій від щастя, дякуючи «всьому індійському народові».

Заяви представників «Форс Індії» про те, що в них «зовсім не повільна машина, от побачите», підтвердилися в головній гонці. Болід Фізікелли, обладнаний двигуном «Мерседес», із честю пройшов усю дистанцію й поступився лише «Феррарі» Кімі Райкконена. Для фіна і «Скудерії» ця перемога стала першою в сезоні. Водночас чемпіон 2007 року визнав, що насправді він був повільнішим за Фізікеллу, а секунду переваги йому забезпечила тільки прискорювальна система для прямих відрізків KERS, якої немає в індусів.

«Це класно, що я фінішував другим. Але я приїхав менш ніж через секунду після лідера. Якби в нас був KERS — ми могли б виграти цю гонку», — сказав на підсумковій прес–конференції «срібний» призер. Для «Форс Індія» здобуті Фізікеллою вісім очок стали взагалі першими балами, набраними командою за два роки виступів у «Формулі–1».

До речі, подейкують, що вже на наступному етапі, 11–13 вересня в Монці, Джанкарло може пересісти у «Феррарі». Адже керівництво «Скудерії» дуже незадоволене виступами змінника Масси Луки Бадоера: вчорашній тест–пілот у Спа фінішував останнім.

...А Райкконен обійшов Фізікеллу після того, як пелотон тривалий час рухався за машиною безпеки. Річ у тім, що вже в перших поворотах сталося грандіозне зіткнення: пілот «Рено» Роман Гросжан зачепив лідера сезону Дженсона Баттона, до завалу долучилися і Льюїс Хемілтон та Хайме Альгерсуарі з «Торо россо».

За результатами кваліфікації теоретичним переможцем гонки — судячи за кількістю залишеного палива та часом першої дозаправки — називали італійця Ярно Труллі, котрий мав другу позицію на стартовій ґратці. Однак пейс–кар поламав стратегію і пілотові «Тойоти», і багатьом іншим гонщикам. Зрештою Труллі зійшов через механічні проблеми, як і Фернандо Алонсо.

На тлі невдалих виступів Баттона в другій половині сезону вигідно вирізняється інший представник команди «Браун» — Рубенс Баррікелло. Тиждень тому він виграв етап у Валенсії, а в Бельгії героїчно привіз своїй «стайні» два очки, хоча кілька останніх кіл його двигун димів, а одразу після фінішу машину охопило полум’я.

У такому шаленому сезоні певну стабільність зберігають тільки гонщики «Ред булл»: Себастьян Феттель у Спа піднявся на третю сходинку подіуму. За п’ять етапів до завершення чемпіонату «червоні бики» цілком спроможні відіграти відставання від «браунів» і в особистому заліку, і — що більш вірогідно — в Кубку конструкторів.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 12–й етап.
«Гран–прі Бельгії» (автодром Спа–Франкошам, 308,176 км, 44 кола))

Залікова вісімка: Райкконен («Феррарі») — 1:23.50,995, Фізікелла («Форс Індія») — відставання 0,938, Феттель («Ред булл») — +3,875, Кубіца — +9,966, Хайдфельд (обидва — «БМВ–Заубер») — +11,276, Ковалайнен («Макларен») — +32,763, Баррікелло («Браун») — +35,461, Росберг («Уїльямс») — +36,208.

Загальний залік: Баттон — 72, Баррікелло (обидва — «Браун») — 56, Феттель — 53, Уеббер (обидва — «Ред булл») — 51,5, Райкконен — 34, Росберг — 30,5, Хемілтон («Макларен») — 27, Труллі («Тойота») — 22,5, Масса («Феррарі») — 22, Ковалайнен («Макларен») — 17, Глок («Тойота»), Алонсо («Рено») — 16...

Кубок конструкторів: «Браун» — 128, «Ред булл» — 104,5, «Феррарі» — 56, «Макларен» — 44, «Тойота» — 38,5, «Уїльямс» — 30,5, «БМВ–Заубер» — 18, «Рено» — 16, «Форс Індія» — 8, «Торо россо» — 5.