Міхаель Шумахер — у клубному комбінезоні, майже в повному екіпіруванні гонщика «Феррарі», хіба що в навушниках замість шолома, — розсерджено пхикнув і відвернувся від траси. «Червоний Барон» у боксах зі своєю командою спостерігав за виступом Луки Бадоера, котрий на у Валенсії замінив травмованого Феліпе Массу. Нагадаємо, у кокпіт «Феррарі» на 11–й етап чемпіонату готувався сісти сам Шумахер, але зрештою передумав — нібито через проблеми зі здоров’ям після мотоциклетної аварії — і лишився на пенсії. Бадоер — 38–річний тест–пілот «Скудерії» — востаннє виступав у «великих призах» ще в 1999–му, у складі «Мінарді».
У порту Валенсії минулої неділі італієць їхав акуратно й таки фінішував, але — аж на 17–й позиції (загалом до кінця дистанції доїхали 18 гонщиків). Коли Шумахер пхикав, Лука якраз виїжджав із піт–стопа і, щоб уникнути зіткнення, пропустив уперед на піт–лейн суперника з «Форс Індії». Попри слабенький результат Бадоера, керівник «Феррарі» Стефано Доменікалі заявив, що повернення Шумахера на трасу виключене. Можливо, за «Скудерію» поїде якийсь інший пілот із нинішніх безробітних — скажімо, Нельсіньйо Піке, котрого якраз «виперли» з «Рено» за незадовільні показники (замість молодого бразильця на «Гран–прі Європи» виступив французький тест–пілот Роман Гросжан — 15–те місце).
А виграв етап досвідчений бразилець — Рубенс Баррікелло з команди «Браун». Для нього це перша перемога в «Ф–1» із 2004 року і десятий Гран–прі в кар’єрі (для бразильських гонщиків загалом — ювілейний, сотий).
Перші два місця за підсумками кваліфікації отримали пілоти «Макларена», тож Рубіньйо тривалий час ішов слідом за Льюїсом Хемілтоном. Скорочуючи розрив, він випередив чинного чемпіона, коли той надто затримався — аж на 13 секунд — на своєму другому піт–стопі («Макларен» загальмував із підбором гуми).
Відтак «Браун» відчутно зміцнив лідерство у Кубку конструкторів. Річ у тім, що обидва пілоти «Ред булла» не увійшли до залікової вісімки, а Себ Феттель — узагалі зійшов із дистанції через проблеми із двигуном. Якраз напередодні він продовжив контракт із командою до 2011 року.
Що цікаво: іспанський етап міг відбутися без команди «Рено» та, відповідно, без її лідера, кумира іспанської публіки Фернандо Алонсо. Спершу ФІА покарала «Рено» дискваліфікацією за порушення норм безпеки на попередньому етапі, коли від боліда Алонсо посеред дороги відірвалося колесо. Однак потім — із міркувань комерційної вигоди — дискваліфікацію замінили штрафом. І справді, як би виглядали перегони у порту Валенсії і без Алонсо, і без обіцяного Шумахера?..
ТАБЛО
Чемпіонат світу з автоперегонів «Формула–1». 11–й етап. «Гран–прі Європи» (Валенсія, 310,080 км, 57 кіл)
Залікова вісімка: Баррікелло («Браун») — 1:35.51,289, Хемілтон («Макларен») — відставання 2,358, Райкконен («Феррарі») — +15,994, Ковалайнен («Макларен») — +20,032, Росберг («Уїльямс») — +20,870, Алонсо («Рено») — +27,744, Баттон («Браун») — +34,913, Кубіца («БМВ–Заубер») — +36,667.
Особистий залік: Браун — 72 очки, Баррікелло — 54, Уеббер— 51,5, Феттель (обидва — «Ред булл») — 47, Росберг — 29,5, Хемілтон — 27, Райкконен — 24, Труллі («Тойота») — 22,5, Масса («Феррарі») — 22,Глок («Тойота»), Алонсо — 16, Ковалайнен — 14...
Кубок конструкторів: «Браун» — 126, «Ред булл» — 98,5, «Феррарі» — 46, «Макларен» — 41, «Тойота» — 38,5, «Уїльямс» — 29,5, «Рено» — 16, «БМВ–Заубер» — 9, «Торо россо» — 5, «Форс Індія» — 0.