Не вірте Литвинові, що рейтинги носить

12.08.2009

Соціологічні служби та центри активно досліджують політичні настрої громадян напередодні виборчої кампанії. На жаль, хвороба попередніх «великих перегонів» дається взнаки й нині: подекуди виринають абсолютно неправдоподібні рейтинги. Як повідомила вчора на прес–конференції у «Главред–медіа» голова правління Інституту соціальних досліджень ім. О. Яременка Ольга Балакірєва, псевдорейтинги стали ознаками того, що насправді передвиборча кампанія вже почалась. Зокрема, минулого тижня з’явилися результати опитувань із явно завищеним показником підтримки Володимира Литвина. «Дослідники» стверджували: якщо до другого туру виборів Президента виходить Литвин і Тимошенко або ж Литвин і Янукович, то перемогу однозначно здобуває чинний Голова Верховної Ради.

Аби розставити крапки над «і», провідні служби опитування громадської думки зібрались і порівняли свої дані щодо реальних відсотків того чи іншого кандидата. Отже, всі соціологічні служби сходяться на тому, що лідером виборчих перегонів є Віктор Янукович із 22—25% голосів, за ним іде Юлія Тимошенко — 13—15%, майже не відстає від неї Арсеній Яценюк — 11—14%. У кожному дослідженні розрив між другим і третім місцем перебуває в межах статистичної похибки (2–2,5%). Решта кандидатів, зокрема Віктор Ющенко, Петро Симоненко і Володимир Литвин, мають не більше 6%, каже Балакірєва. «Тому, якщо соціологічне дослідження подає інформацію, нібито кандидат із «третього ешелону» має 10—30%, то серйозно до цього дослідження ставитися не можна», — застерігає голова правління Інституту соціальних досліджень. Пані Балакірєва радить вірити дослідженням тих служб, які входять до Соціологічної асоціації України.

Про те, що виборча кампанія вже триває де–факто, говорив на прес–конференції і голова правління Комітету виборців України Олександр Черненко. За його словами, депутати в поправках до Закону «Про вибори Президента» (який досі не заветований Віктором Ющенком) вирішили скоротити офіційну виборчу кампанію зі 120 до 90 днів зовсім не для того, щоб менше навантажувати країну та зекономити бюджетні кошти. Насправді країна вже охоплена виборами, але політики можуть ще тривалий час вести агітацію без обмежень, не будучи зареєстрованими як кандидати в президенти, використовуючи службове становище тощо.

Руслан ЗАЄЦЬ

 

ПІДГОТОВКА ДО ПІДКУПУ

До КВУ надходить інформація про те, що псевдосоціологічні служби проводять опитування громадян із приводу того, за скільки гривень вони могли б проголосувати за певного кандидата в президенти. Такі месиджі насторожують Комітет виборців, оскільки ці «дослідження» є передумовою для реального підкупу громадян. «З одного боку, зараз вивчається вартість одного голосу на виборах, а з іншого — формується думка, що голоси обов’язково купуватимуть. Це є прямим порушення закону, і на такі факти правоохоронні органи мали б реагувати», — каже голова КВУ Олександр Черненко.