Потяг із музею

06.08.2009

Незабаром у Національному парку «Сколівські бескиди» відкриють Музей вузькоколійної залізниці з дійовими експонатами, на яких зможе проїхатись кожен охочий, заплативши лише ціну трамвайного квитка. На затвердження проекту відновлення відрізка «вузькоколійки» та погодження його з місцевою владою, яка, врешті, зголосилася надати ділянку за символічну орендну плату, пішло кілька років. Тепер відповідні дозволи вже отримано, і роботу розпочато.

Як розповів кореспонденту «УМ» один з організаторів проекту Ігор Чудійович, завершити проект повністю можливо буде приблизно через рік: «Це дуже громіздка робота: треба підготувати майданчик, побудувати гараж, відновити два мости, залучити багатьох фахових людей і техніку». На початку місяця група волонтерів розчистила від кущів шлях майбутньому потягу. Коли все завершать, в експлуатацію введуть 800 метрів старої Боронівсько–Гределівської залізничної лінії.

Рухомий склад для майбутньої «вузькоколійки» збирали по крихті. Один вагон знайшли в парку, ще кілька — на території «заправки», а два подарувала Львівська залізниця. Їх також треба відновити. Колись в Україні вузькоколійні залізниці простягалися більш ніж на тисячу кілометрів. Їх використовували зазвичай у промислових цілях, зокрема в горах, де було зручніше побудувати вужчу колію через нерівності рельєфу для перевезення деревини.

Головним ентузіастом відновлення «вузькоколійки» в нашій державі є австрійський інженер Вольфрам Венделін, який уже близько десяти років займається дослідженням українських «вузькоколійок» і видав про це три книжки німецькою мовою. Нині до друку готується ще одна книжка українською мовою.