Перетнувши фінішну лінію на «Нюрнбургринзі», 32–річний Марк Уеббер радісно верещав «Єс–єс–єс–єс–єс!!!» і розмахував руками — ну просто як дитина. Ще б пак, австралійцеві знадобилося аж 130 етапів, щоб виграти свій перший Гран–прі в житті. Днем раніше, в суботу, Уеббер у кваліфікації здобув ще й першу у «формулічній» кар’єрі «поул–позишн». Попри це, недільна гонка складалася для нього не найкращим чином: уже на старті Марк зіткнувся колесами з болідом Рубенса Баррікелло, і саме бразилець вийшов відтак на перше місце. Розглянувши невдовзі цей епізод, стюарди оштрафували Уеббера додатковим проїздом по піт–лейн. Проте навіть таке покарання австралійський пілот обернув собі на користь. Тим більше, слідом за ним фінішував партнер по «Ред булл» Себастьян Феттель — «Червоні бики» оформили третій переможний «дубль» у сезоні і помітно скоротили відставання від «Брауна» як у Кубку конструкторів, так і в особистому заліку.
До Гран–прі Німеччини чимало команд устигли модифікувати машини. Підопічні Росса Брауна на цьому тлі виглядали не найкращим чином — лідери сезону відклали поліпшення техніки до Гран–прі Угорщини, що відбудеться 24–26 липня. У Баварії «біло–жовто–чорні» мали відчутні проблеми з прогріванням проміжної гуми — через це й обміняли друге–третє місця кваліфікації на п’яте–шосте підсумкове. До того ж керівництво «Брауна» навмисно затримало на піт–стопі Баррікелло, щоб Дженсон Баттон його випередив.
Німецький етап відбувався у день 75–річного ювілею команди «Макларен», однак із нагоди свята «Срібні стріли» здобули всього одне очко: Хейккі Ковалайнен замкнув залікову вісімку. На своїй частково домашній гонці «мерседесівцям» світило значно більше, адже минулорічний чемпіон Льюїс Хемілтон у кваліфікації був п’ятим, а вже до першого повороту вискочив на лідерську позицію, застосувавши систему KERS. Однак у тому ж першому повороті він не встиг загальмувати, вилетів із траси й проколов шину. У підсумку фінішував останнім — 18–м (двоє зійшли — Райкконен і Бурде).
Уперше в сезоні на подіум піднявся Феліпе Масса з «Феррарі». Очки міг здобути й Кімі Райкконен, однак у середині дистанції вскочив у халепу з Адріаном Сьютілом із «Форс Індії». Німець узагалі мав створити сенсацію й привезти індійській «стайні» дебютні очки в її історії: спочатку став сьомим у кваліфікації, а в неділю ішов навіть на другій (!) позиції. Однак після виїзду з піт–стопу Сьютіл не стримав емоції й поламав передній обтікач об машину Райкконена — нашкодив і собі, і йому. Став тільки 15–м...
ТАБЛО
60–й чемпіонат світу з автогонок у класі «Формула–1». 9–й етап. Гран–прі Німеччини (автодром «Нюрбургринг»; 60 кіл, 308,863 км)
Залікова вісімка: Уеббер — 1:36.43,310; Феттель (обидва — «Ред булл») — відставання 9,252; Масса («Феррарі») — +15,906; Росберг («Уїльямс») — +21,099; Баттон — +23,609; Баррікелло (обидва — «Браун») — +24,468; Алонсо («Рено») — +24,888; Ковалайнен («Макларен») — +58,692.
Загальний залік: Баттон — 68 очок, Феттель — 47, Уеббер — 45,5, Баррікелло — 44, Масса — 22, Труллі («Тойота») — 21,5, Росберг — 20,5, Глок («Тойота») — 13, Алонсо — 13, Райкконен («Феррарі») — 10, Хемілтон («Макларен») — 9...
Кубок конструкторів: «Браун» — 112, «Ред булл» — 92,5, «Тойота» — 34,5, «Феррарі» — 32, «Уїльямс» — 20,5, «Макларен» — 14, «Рено» — 13, «БМВ–Заубер» — 8, «Торо россо» — 5, «Форс Індія» — 0.
СУТЬ КОМПРОМІСУ
Автосвіт обговорює деталі компромісу, досягнутого між ФІА (Міжнародною федерацією автоспорту) і ФОТА (Асоціацією команд «Формули–1»). Нагадаємо, ФОТА погрожувала бойкотом наступного чемпіонату й організацією власних, альтернативних перегонів — з огляду на непомірні вимоги, які висувала ФІА на сезон–2010.
Зрештою, ФОТА змогла відстояти більшість своїх умов, хоча й визнала потребу скорочення витрат. Наразі ніхто бюджети не обмежуватиме. Але команди повинні узгодити це рішення і до 2011 року досягти рівня видатків, які були у 1990–х. А от радикального регламенту, запропонованого ФІА на чемпіонат–2010, не буде. І нинішній глава Федерації Макс Мослі не висуватиме свою кандидатуру на наступних виборах (кажуть, йому на зміну готується прийти відомий ралійник Арі Ватанен, багаторазовий переможець «Дакара»).
Наступного року скасують системи KERS і, швидше за все, дозаправки на піт–стопах.
Усі нинішні команди підтвердили свою участь у чемпіонаті наступного року, плюс лави учасників поповнять три нові «стайні» — USF1, «Кампос» і «Мейнор».