Фагот: Вчувається нова хвиля пошуку себе

26.06.2009
Фагот: Вчувається нова хвиля пошуку себе

Олег в українському ресторані в Америці. (Фото з сайту tnmk.com.)

Про гурт «Танок на майдані Конго» пишуть і читають із 1997 року, після перемоги на харківській «Червоній руті». Скільки часу минуло, а ключові особи хіп–хоп–формації не втомлюються залишатися ньюзмейкерами: крім того, що пишуть музику, не цураються освоювати нові професії. Так, Фагот, відомий як аранжувальник, нещодавно утвердив себе в ролі кліпмейкера, знявши п’яте відео для «ТНМК». Це перша новина від музиканта. Друга стосується приватного життя. Зв’язатися з Фаготом було легко, зустрітися просто, а говорити — приємно.

 

Пишемо пісню, думаємо про політику

— Олеже, як воно проходить — твоє літо?

— Тільки почалося і вже якось важко. Вчувається нова хвиля пошуку себе. От на байкерський зліт «Тарасова гора» з’їздив: прикольно, повеселився дуже. А так у студії сидимо, альбом пишемо.

— А ти байкер?

— Я — співчуваючий. Думаю, чи купити собі мотоцикл, і, напевно, схилюся до того, що таки куплю.

— Нещодавно «ТНМК» закінчив зйомки кліпу, де ти вже звично для себе виступив режисером. Чому ти вирішуєш сам ставити кліпи гурту?

— Коли треба зняти відео, але ти не знаєш, як це має виглядати, то звертаєшся до якогось режисера: показуєш пісню і кажеш, що потрібна ідея. Але якщо є пісня, вже сформована у тебе в голові, й ти розумієш, яке відео хочеш, то легше його зробити самому, ніж пояснювати режисеру, що тобі потрібно. Я вже маю досвід режисерування кліпів: «Темно», «Мушу йти», En autome, «Дибани мене», і це — моя п’ята робота. Крім того, у мене є суперська команда, котра допоможе у потрібний момент, коли я чогось не знаю.

— Яка ідея у тебе виникла, коли ти почув пісню «Ты–то кто», на яку ви зняли відео, молодої співачки Тані Зикіної?

— Робота із Танею Зикіною — це експериментальний проект: подача пішла від її продюсера Андрія Лукінова, з яким наша команда у хороших стосунках. Зикіна — російська співачка з Іжевська, яка тільки–но починає виступати. До речі, це її справжнє прізвище, але ніякого відношення до Людмили Зикіної вона не має. Спочатку її продюсер надіслав мені кілька пісень, серед яких була «Ты–то кто» — саме на неї він запропонував зробити наш варіант. А ми хлопці такі, що експериментувати любимо. Тим більше що російськомовних текстів у нас практично не було, лише адаптації. Там ще був такий момент. Ця пісня — сварка між чоловіком та жінкою. Тому ми подумали: якщо Таня співатиме російською, а я — українською, відразу виникає купа політичних підтекстів.

— Які ми зіпсовані політикою...

— Напевно, дійсно, ми занадто про те думаємо. Але зараз така непроста політична ситуація і в самій країні, і у відносинах між Україною і Росією, тому не хотілося ще й цього.

— У підписі до фото зі зйомок кліпу, на якому були зображені ти і Зикіна, стояло: «Незважаючи на взаємну симпатію, відносини між ними залишилися винятково професійними». Новина була поширена вашою службою. Що це — піар чи прозорий натяк на те, що ти вільний?

— Це такий жарт.

— У кожному жарті є частка правди.

— Між людьми завжди щось є.

— Тобто ми ставимо три крапки?

— Завжди треба ставити три крапки. Якщо ти ставиш крапку, або ти сам, або інша людина може перетворити цю крапку на три.

Навіщо «ТНМК» ремікси

— Узагалі, ви так часто працюєте з гарними дівчатами. Згадаймо спільний кліп із ВІА «Гра».

— Тому що ми хлопці, котрі люблять жінок. Пам’ятаєш, у Поли Абдул була пісня Opposites Attract — «Протилежності притягуються».

— Меломани скаржаться, що ТНМК почав робити забагато реміксів.

— Чому почав? У 2004 році ми штовхнули ідею альбому «РеФорматЦія». Вона спрацювала. Далі люди продовжили робити ремікси, і якщо якісних реміксів набирається багато, то чого б їх не видавати. От з’явилася «РеФорматЦія–2». Зараз в інтернеті ми розмістили «РеФорматЦія –2.2».

Хоча я розумію, чому скаржаться: не тому, що ми робимо забагато реміксів чи хтось робить на нас ремікси, а тому що давно вже альбому не було. Це правильно. Ми реально підзатягли з цим, але зараз, не поспішаючи, пишемо альбом. Сподіваюся, восени він буде.

— «РеФорматЦія –2.2» — це перша ваша спроба розмістити свою музику в мережі для вільного скачування. Але для того є певна причина — це ще й благодійний проект.

— Ми зрозуміли, що можна поєднати дві речі: донести до людей альбом і завдяки цьому допомогти. Микола Шевченко хворий на лейкоз, і ми хочемо допомогти зібрати йому гроші на лікування. Ми дуже добре знаємо його маму — це хороша й позитивна людина.

— Напевно, до вас часто звертаються з подібними проханнями про матеріальну допомогу.

— Постійно. Зараз дуже популярні НЛП–курси «Лідерська практика», у них є завдання — зібрати кошти на щось. Але я розумію, що цей поштовх іде не від бажання допомогти, а від поставленого завдання. Я таких людей по очах бачу.

— Ти так добре розумієшся на людях?

— Я дуже люблю людей, і мені здається, що чітко бачу, коли людина позитивно ставиться до тебе, а коли негативно. І якщо я хоч трохи відчуваю негатив, намагаюся не пускати таких у своє коло. Хоча дана схема не завжди спрацьовує із журналістами, бо це все ж таки робота. Бувало, що зривався, коли людина реально намагалася сісти на голову. Наприклад, приходить дівчинка з камерою і пропонує: «Давай ось ти перед камерою зробиш те–то». — «Ні, не буду». — «Та чого ти ламаєшся!». Зрозуміло, що тоді ставиш людину на місце, а вона обурюється: «Як це? Хам!».

Про приватне хіба «гу–гу»

— Дуже тонка матерія — приватне життя. Наскільки ти готовий у цьому питанні відкриватися?

— Ні, не готовий. Тобто теоретично мене може прорвати — я можу відкритися, але... У квартиру до себе я лише один раз пустив камеру, тому що це була Сніжана Єгорова, мій хороший друг.

— Питання, яке цікавить багатьох дівчат в Україні. Ти зустрічаєшся ще з Катею Серебрянською?

— Ні. Я вільний.

— «ТНМК» — багатоплановий у творчості гурт: пишете пісні, книжки, знімаєте кліпи. І навіть задіяні у рекламі «Макдональдса». Що підштовхнуло до останнього?

— По–перше, це просто бізнес. По–друге, нам на той час було дуже приємно, що топова світова компанія звернулася саме до нас. Такий комплімент: ми —перші, ви — перші, давайте співпрацювати.

— Минулого року українські музиканти, серед них і ти, почали кампанію захисту своїх бізнес–інтересів — щодо несправедливо розподілених роялті за пісні, що ротуються публічно. Ви, зокрема, зверталися до Прем’єр–міністра. Чим це все закінчилося?

— Поки нічим. Я стовідсотково тепер зрозумів, що всі контори, які збирають роялті, але не розподіляють їх справедливо (виділяють копійки, а решту крадуть), є «під дахом» певних політиків.

— У вас претензії до однієї організації–монополіста?

— До багатьох — «Автор», «Оберіг» — загалом, 14 контор, які збирають гроші за використання авторських і суміжних прав. З них платить тільки одна. А решта грошей — куди?

— Яку схему розподілу роялті ви пропонуєте?

— Є схема, яка давно працює у світі: виплати відбуваються згідно зі зведеною таблицею радіочартів. Чим ти популярніший, тим частіше тебе крутять у хіт–парадах. Я розумію, що багато хороших музикантів для нашого радіо — неформат. Але все ж та схема правильна. З нашого боку юристи, що представляють IFPI (International Federation of Phonographic Industry — Міжнародна федерація звукозаписуючої індустрії. — Ред.), розробили законопроект, який подали у Комітет ВР із питань науки і освіти, і якраз саме вони постійно вставляють палиці в колеса.

— Розкажи, будь ласка, у яких справах ти їдеш у США. До слова, на сайті «ТНМК» викладені твої недавні фото з Нью–Йорка. Що тебе пов’язує з Америкою?

— Та нічого. Просто ніколи не був у Нью–Йорку й вирішив на день народження зробити собі такий подарунок. Було цікаво туди потрапити — на Бродвей, в МОМА — Музей сучасного мистецтва, — ось у мене на екрані мобільного картина Малевича. Знайшов ще таке цікаве місце — музей сексу: три копійки вкладено, а такий інтерес з боку відвідувачів. Оце думаю: може, тут таке зробити? (сміється).

Якщо говорити про поїздку, що відбудеться, — то це пропозиція «Нового каналу» з програмою «Вищий пілотаж». Минулого року я літав як ведучий цієї програми в Австралію, а зараз мені запропонували — у Техас.

 

P. S. Поки інтерв’ю готувалося до друку, Фагот уже вилетів у Штати писати телепрограму для «Нового каналу». Не виключено, що після повернення музикант візьме участь у підготовці до третього сезону шоу «Танцюю для тебе».

 

ДОСЬЄ «УМ»

Фагот — Олег Ігорович Михайлюта — народився 27 березня під знаком Овна 1974 «тигрового» року. З дитинства займався музикою, закінчив Харківську державну консерваторію за класом фагота (звідки пішло прізвисько). У гурті «ТНМК» грає з листопада 1996 року. Вокаліст, саунд–продюсер, аранжувальник. Завдяки оксамитовому баритону отримав роль на озвучення героя Джонні Деппа в фільмах «Пірати Карибського Моря–2. Скриня Мерця» та «Пірати Карибського Моря–3. На краю світу».

Любить потішити себе тихим вечором віскі або спонтанною подорожжю в закинуте село за 120 кілометрів від Києва. Залишається вірним роману «Сто років самотності» Маркеса. Давнє хобі — автомобільні гонки —збирається доповнити гонками на мотоциклі.