Громаді Черкас презентовано генеральний план розвитку міста, якого тут не було понад двадцять років. Його цілих два роки креслили фахівці Українського державного науково–дослідного інституту проектування міст «Діпромісто», зазирнувши в майбутнє Черкас аж на чверть століття. Оригінальною «фішкою» плану розбудови обласного центру Шевченкового краю є створення цілого мікрорайону на воді, який мають намір збудувати серед Кременчуцького моря неподалік теперішньої станції Панське, котра міститься на дніпровській дамбі водосховища. На намитому піску хочуть поселити майже 60 тисяч городян. Але перш ніж таку новинку почнуть утілювати в життя, планують звести новий міст через Дніпро, про необхідність якого в Черкасах давно ведуть розмови.
Досвід забудови житлового масиву на намитих територіях черкащани мають. Ще у 90–х роках минулого століття на березі Дніпра тут почали розбудовувати новий мікрорайон «Митниця», де тепер мешкає понад 30 тисяч черкащан. Тепер цей житловий масив, із квартир якого видно мальовничі краєвиди Кременчуцького моря, а до пляжу — рукою подати, називають одним із престижних. За словами головного архітектора «Діпроміста» Алли Айлікової, загалом Черкаси, враховуючи демографічну ситуацію та євростандарти у забезпеченні квадратними метрами на одного мешканця, мають освоїти ще 800 гектарів нових територій. Тож, окрім забудови на намитих пісках, планують розбудову міста в мікрорайонах «Яблуневий», «Поляна», на території колишньої військової частини і танкового полігону. Ще в радянські часи оборонне відомство примудрилося «відітнути» в міста понад 200 гектарів землі в самому центрі та неподалік нього. Відповідно до нового генплану, ці простори повинні стати житловими кварталами.
Серед інших особливостей з’явилася пропозиція перенести за межі міста залізничний вокзал та залізничні колії. Оскільки нині вокзал ділить місто навпіл, то з його «виселенням» звільниться не тільки земля для забудови, а й поліпшиться міське транспортне сполучення. Також автори плану розбудови Черкас вважають за потрібне «перенести» з міста й вантажний порт, який посунуть на п’ять кілометрів униз за течією Дніпра аж до приміського села Червона Слобода. На місці порту створять зону відпочинку.