Найбільшим замовником «джинси» — рекламних статей, які виходять друком, «замаскувавшись» під звичайні публікації, — є політичні сили. Серед найбільших покупців — Блок Юлії Тимошенко, Партія регіонів, Блок Литвина та партія «Єдиний центр». Про це йдеться у підсумках моніторингу дотримання журналістських стандартів регіональними друкованими ЗМІ, який протягом півроку проводив Інститут масової інформації.
«Замовні матеріали практикує багато українських видань. Водночас це негативно впливає на рейтинг ЗМІ та на медіа–бізнес у цілому», — заявила, за повідомленням ІМІ, виконавчий директор ІМІ Вікторія Сюмар.
Фахівці відзначають, що найбільший сплеск замовних матеріалів спостерігався у тих регіонах, де проходили місцеві вибори. Що ж до неполітичних тем, то тут перед тримають виробники горілки та банки.
Одна з найбільших проблем, зауважених експертами, — неналежне маркування рекламних матеріалів. Дуже часто ЗМІ використовують замість напису «Реклама» або «На правах реклами» власні позначки (на кшталт «Позиція», «Український виробник», «Наша марка»). Це заважає читачам розібратися, який характер має публікація — рекламний чи редакційний.
Дослідження проводилося за підтримки посольства США в Україні. Під час моніторингу ІМІ співпрацював із низкою регіональних партнерів — Асоціацією «Полтавські медіа–ініціативи», Донецьким прес–клубом, Центром підтримки демократичних журналістських ініціатив, черкаською обласною молодіжною громадською організацією «Асоціація молодих правників», агентством «Рівнеінформ».
Із 1 липня до 1 жовтня цього року Інститут започатковує новий моніторинг. На дотримання журналістських стандартів та наявність замовних матеріалів перевірятимуться загальнонаціональні видання та деякі регіональні ЗМІ.