Велика перемога в маленькій державі

26.05.2009
Велика перемога в маленькій державі

За лідерством Баттона мешканці й гості Монако могли спостерігати з балконів будинків. (Рейтер.)

Черговий трофей Дженсона Баттона, здобутий позавчора на вузькій та підступній трасі в Монте–Карло, займе особливе місце в його колекції, адже кубок переможця британець отримав із рук князя Монако Альберта II. Вирішальний крок до п’ятого тріумфу в сезоні лідер загального заліку зробив у кваліфікації.

Відомо, що на Гран–прі Монако за умови безпомилкового пілотування та безвідмовної роботи техніки, перемога, як правило, дістається володарю «поул–позишн». Хоча на старті гонки шанс випередити 29–річного Баттона мав Кімі Райкконен — гонщик «Феррарі» несподівано виявився другим у кваліфікації. Утім фін не скористався перевагою легшого боліду й навіть поступився другою позицією ще одному гонщикові «Брауна» — Рубенсу Баррікелло.

Перший пілот «Брауна» на швидкій гумі «суперсофт» коло за колом нарощував перевагу над суперниками, забезпечивши собі комфортний відрив вже до першого «піт–стопу». А от за «срібло» певний час билися Баррікелло й Райкконен. Однак повідомлення в радіо–ефірі фінського пілота засвідчило, що боротьба між ними буде швидше формальною. «Ти можеш наздогнати Рубенса, однак твій головний суперник — Феліппе Масса», — почув із боксів пілот «Феррарі».

У свою чергу Масса на «червоному боліді» хвилювався за свою четверту позицію у складній суперечці з Себастьяном Феттелем (розбив болід на 15–му колі) та Ніком Росбергом. У подальшому в дзеркалах заднього огляду Феліппе постійно спостерігав за автомобілем Марка Уеббера, який за рахунок пізнього заїзду до боксів зміг випередити в перегонах молодого гонщика «Уїльямса».

Тим часом Баттон, залишившись наодинці з думками про перемогу, боровся не з суперниками, а з собою. «Коли очолюєш перегони, а до фінішу зовсім близько, то дещо втрачаєш концентрацію. Щоб не вдаритися в металеві відбійники, я змушений був зібрати волю в кулак», — прокоментував останні кілометри гонки Дженсон.

Щоправда, втома таки далася взнаки. Уперше тріумфувавши в Монако, англієць забув (чи то не знав), що три перші боліди мають рухатися на пряму старт–фініш, а не в бокси. Тож Баттону довелося бігти до місця нагородження, де його вже чекала перша особа карликової держави.

Між тим, існує ймовірність, що за болідами «Феррарі» на вулицях Монте–Карло глядачі спостерігали востаннє. Справа в тому, що італійці погрожують залишити «Формулу–1» в разі обмеження командного бюджету 40 мільйонами фунтів стерлінгів. Організатори перегонів на березі Середземного моря вже заявили, що коли так станеться, то без «червоних болідів» етап у князів­стві не проводитимуть.

ТАБЛО

Чемпіонат світу з автогонок у класі «Формула–1»

6–й етап. Гран–прі Монако (автодром «Монте–Карло», 78 кіл; 260,520 км)

Залікова вісімка: 1. Баттон — 1:40.44,282. 2. Баррікелло (обидва — «Браун») — відставання 7,665. 3. Райкконен — +13,442. 4. Масса (обидва — «Феррарі») — +15,110. 5. Уеббер («Ред булл») — +15,730. 6. Росберг («Уїльямс») — +33,586. 7. Алонсо («Рено») — +37,839. 8. Бурде («Торо россо») — +1.03,142.

Загальний залік: Баттон — 51, Баррікелло — 35, Феттель («Ред булл») — 23, Уеббер — 19,5; Труллі — 14,5; Глок (обидва — «Тойота») — 12, Алонсо — 11, Райкконен, Хемілтон («Макларен») — 9, Масса — 8, Росберг — 7,5...

Кубок конструкторів: «Браун» — 86, «Ред булл» — 42,5; «Тойота» — 26,5; «Феррарі» — 17, «Макларен–мерседес» — 13, «Рено» — 11, «Уїльямс» — 7,5; «БМВ–Заубер» — 6, «Торо россо» — 5, «Форс Індія» — 0.