Модний креатив на тему Євро–2012

19.05.2009
Модний креатив на тему Євро–2012

Журі конкурсу на чолі з Михайлом Поплавським . (Михайла МОЙСЕЄВА.)

Якби минулої п’ятниці випадковий відвідувач потрапив до столичного «Українського дому», то був би неабияк здивований, побачивши дівчину в сукні, що нагадувала кед, навколо якої крутилися діти в костюмах–«м’ячиках». Але випадкових відвідувачів в «Українському домі» було не так і багато. Натомість усі чотири поверхи — зали, коридори і сходи — заповнювали учасники й гості фінальної частини Міжнародного фестивалю дизайну та реклами «Молоді дизайнери назустріч Євро–2012». Звідси й пояснення, чому в культурному центрі того дня так оригінально й багатогранно була представлена спортивна тематика.

Із фестивалю — на стажування в будинки мод Парижа

Фестиваль «Молоді дизайнери назустріч Євро–2012» проходить лише вдруге, але вже доріс до статусу «міжнародний». Організатор події — Київський національний університет культури і мистецтв (КНУКіМ). Тому до участі в конкурсі запрошували молоде й креативне покоління випускників шкіл і студентів різних навчальних закладів. Як це зазвичай буває у КНУКіМ, основним натхненником і двигуном фестивалю виступив ректор університету Михайло Поплавський. «Дизайн — той напрям мистецтва, який сьогодні потужно розвивається в Україні. І ми зробили на це ставку, організувавши міжнародний фестиваль, який, що важливо, приймає учасників з усієї країни. Адже це наше завдання, щоб молодь зустрічалася, обмінювалася досвідом і думками», — розтлумачив Михайло Поплавський місію молодіжного форуму в коментарі для «УМ».

До участі у фестивалі приймали роботи, виконані за такими спеціалізаціями: «Графічний дизайн і реклама» (фірмовий стиль Євро–2012, упаковка товарів та виробів до Євро–2012, тематичний календар «Україна зустрічає»), «Дизайн одягу» (конкурс одного плаття, конкурс колекції, прет–а–порте, фольк, арт–дизайн), «Дизайн середовища» (святкове оформлення та благоустрій міського середовища, малі архітектурні форми та трансформативні об’єкти, комплексне вирішення об’єктів громадського обслуговування). Відповідно формувалися номінації, у кожній з яких переможці отримували по кілька премій: гран–прі — стажування у відомих європейських дизайнерів з отриманням сертифікату, а також нагороди за перше, друге і третє місця. Попереднього року переможці стажувалися у школі Берсо, а також відвідували культурний центр Пампіду та бутіки «Шанель». Цього року володарі гран–прі проходитимуть навчання у чотирьох паризьких школах.

За словами організаторів фестивалю, на конкурс було надіслано велику кількість робіт, але до фіналу дійшли найкращі з найкращих: це понад сто робіт у кожній з номінацій «Графічний дизайн» та «Дизайн середовища» і 220 робіт у номінації «Дизайн одягу». «Судили» роботи відомі в Україні майстри, серед яких: дизайнери Михайло Воронін, Віктор Анісімов, Оксана Караванська, художник Сергій Поярков та скульптор Олег Пінчук, а також французький кутюр’є Крістоф Ле Бо і мистецтвознавець Катерина Гамалія. «Наші дискусії мало до бійки не доходили. Добре, що Кличко не був членом журі», — пояснив жар пристрастей Сергій Поярков.

Проте, як влучно наголосив Михайло Поплавський, без поразок не буває перемог: «Якщо людина тільки перемагатиме, це вже не дизайнер, це людина, якій просто щастить. І якщо сьогодні у нас є поразки, тим більше буде задоволення від перемог, які отримають учасники вже наступного ІІІ Міжнародного фестивалю молодих дизайнерів». Хоча про поразки у даному випадку якось незручно говорити, оскільки, за словами Поплавського, який очолював журі фестивалю, його надзвичайно потішили представники закарпатської, білоцерківської, львівської, одеської та харківської дизайнерських шкіл.

Усі ідеї «запатентовано»

Але не Україною єдиною. Ще одна гордість організаторів фестивалю — учасники з–за кордону. Цього року в дизайнерському конкурсі взяли участь представники Великобританії, Швейцарії, Грузії, Росії, Прибалтики. Кореспонденту «УМ» випадково вдалося познайомитися з грузинською дизайнеркою. Як виявилося, Лако Букія — володарка третього місця за колекцію прет–а–порте. Лако — випускниця Тбіліської академії мистецтв, а зараз навчається на другому курсі London college of fashion і займається стайлінгом для модних журналів. Про Міжнародний фестиваль дизайну та реклами «Молоді дизайнери назустріч Євро–2012» дівчина дізналася від своєї викладачки, яка має контакти з КНУКіМ. На конкурс вона привезла колекцію вишуканого одягу «Гриб». «Мене якось зацікавив образ гриба — його кольори, форма, структура. Ось, наприклад, на блузці ви бачите такі тиснені вставки, які нагадують гармошку під грибним капелюшком. Це тиснення на шифоні зроблене вручну, як і фарбування тканини», — пояснює суть своєї ідеї Лако Букія. Усі сім моделей її колекції виконані у пастельних приглушених тонах (неяскраві кольори в одязі цілком у традиціях Грузії) і з використанням шифону, оксамиту та атласу. До слова, 21–річна дизайнерка уже має досвід представлення своїх робіт на показі в Лондоні.

А гран–прі у даній номінації — «Дизайн одягу» — отримав тандем студенток третього курсу Київського університету технології та дизайну Оксани Богініч та Ілони Любченко. Гран–прі у номінації «Графічний дизайн і реклама» здобула студентка третього курсу КНУКіМ Кіра Гурвіц. Гран–прі у номінації «Дизайн середовища» присудили Софії Максіменко, також студентці КНУКіМ.

Усі роботи, представлені на Міжнародному фестивалі дизайну та реклами «Молоді дизайнери назустріч Євро–2012», увійшли до спеціального каталогу. Отож найпрогресивніші ідеї на тематику Євро–2012 так би мовити «запатентовані» цим виданням і офіційно закріплені за студентами. Про всяк випадок, щоб ніхто не міг їх присвоїти, додав Михайло Поплавський.