Запливи для зростання: на зимовому ЧС українські плавці оновили національні рекорди, але залишилися без нагород
На Олімпіаді в Парижі вітчизняні плавці виступили зовсім не так, як очікували від них їхні наставники та вболівальники. >>
Напевно, досі мало хто знав, що в нашій країні віднедавна знову існує Національна федерація водномоторного спорту, і її члени не тільки беруть участь у міжнародних змаганнях, а й перемагають на них. Наголос тут стоїть на слові «знову», адже з 2004 року Україну виключили з Міжнародної федерації цього виду спорту: через брак коштів наші водномоторники ніде не змагалися і навіть не сплачували членські внески «нагору». І це в країні, яка невдовзі святкуватиме століття вітчизняного водномоторного спорту: у 1909 році в Одесі відбулися перші змагання на катерах. Українці також були ініціаторами створення в 1954 році всесоюзної федерації цього виду в СРСР.
Після кризових років ситуація змінилася тоді, коли на чолі федерації став Віктор Шемчук — екс–генеральний прокурор Криму, а нині — народний депутат від блоку «НУНС». До змагань на воді знаний юрист долучився під час роботи на Кримському півострові, а з часом вирішив, що може допомогти цьому видові спорту. Завдяки зв’язкам Шемчука та знайденим коштам вдалося спочатку відновити членство в міжнародній спілці, а вже цієї весни — стартувати у престижних міжнародних змаганнях «Пауербот П1», які дехто називає аналогом «Формули–1» на воді. На початку травня український водний болід «Чайка» дебютував у класі «суперспорт» на першому етапі цьогорічних змагань, які проходили на Мальті.
Старт вийшов надзвичайно успішним — «синьо–жовті» захопили лідерство в загальному заліку за підсумками двох змагальних днів першого етапу. Щоправда, керував човном легіонер — мальтієць Аарон Чіянтар, який є сином власника верфі, де за спецзамовленням створили синьо–жовтий катер. Сам Віктор Шемчук виконував обов’язки штурмана. «Мальтієць у нас є своєрідним граючим тренером: упродовж сезону вчитиме наших співвітчизників, а надалі склад українізують», — розповідає нардеп–спортсмен.
До кінця року заплановано ще чотири етапи, і в усіх українська команда братиме участь. Окрім того, у липні проходитимуть показові гонки в Ялті; сюди вже запросили кілька команд, які змагаються у серії «Пауербот П1». Президент вітчизняної федерації сподівається, що така подія викличе неабияке зацікавлення принаймні в мешканців і гостей цього кримського курорту.
«Про нашу перемогу написали на першій шпальті британської «Таймс». У нас же її не помітили», — зауважує Віктор Шемчук. Та він вірить, що перемоги стануть тим локомотивом, який потягне за собою вперед усю застояну структуру водномоторного спорту в Україні.
Гоночний катер «Чайка», розфарбований у синій і жовтий кольори, створений за спеціальним замовленням на Мальті. Його довжина — трохи більше 13 метрів. Два двигуни по 570 кінських сил здатні розвивати швидкість понад 180 км/год.
За таке чудо техніки, зі слів Віктора Шемчука, довелося заплатити 500 тисяч євро, а ще 250 тисяч витрачається на утримання команди.
На Олімпіаді в Парижі вітчизняні плавці виступили зовсім не так, як очікували від них їхні наставники та вболівальники. >>
Підбивати у футболі наприкінці року підсумки роботи подобається далеко не всім, адже, серед іншого, оцінювати доводиться лише половину зіграного сезону, відтак і оцінки часто носять половинчастий характер. >>
Після перемоги навесні на чемпіонаті світу в дивізіоні IB українська хокейна збірна у серпні-вересні спробувала відібратись на Олімпіаду-2026. >>
Футболіст збірної України Михайло Мудрик, який наразі грає за лондонський Челсі підтвердив, що його проба на допінг виявилася позитивною. >>
Statbet — це спортивний портал, який пропонує не лише актуальні новини, але й глибокий аналіз подій та розширену статистику. >>
Григорій Козловський очолив ФК «Рух» у незвичному хокейному матчі з «Шахтарем». Козловський став MVP матчу, забивши 8 голів >>