Пік зростання безробіття Луганщина пройшла ще в лютому. Принаймні так запевняє директор Луганського обласного центру зайнятості Андрій Черкасов. Нині на державному обліку перебуває майже 34 тисячі безробітних луганчан, а це, мовляв, практично на дві тисячі менше, ніж було на початку січня. На думку Андрія Володимировича, однією з причин цього феномену став початок весняно–польових робіт на селі. А крім того, ситуацію врятувало те, що на промислових підприємствах не стали масово скорочувати персонал, чого фахівці служб зайнятості боялися найбільше. Утім є серйозні підстави стверджувати, що керівники промисловості реально влаштували так зване приховане безробіття, скоротивши робочий тиждень до трьох, а подекуди й до одного робочого дня, а також повідправляли людей у неоплачувані відпустки.
Проте з початку року центри зайнятості зуміли працевлаштувати в першому кварталі 7,5 тисячі безробітних; 3,6 тисячі пройшли професійне навчання й курси підвищення кваліфікації. Потроху зростає й кількість вакансій. На 1 квітня працедавці повідомили про потребу в 3177 працівниках, що на 973 більше, ніж на 1 січня. «Зростання кількості вакансій відзначено по всіх районах Луганської області, — розповів Андрій Черкасов, — але найбільша кількість — у Луганську, що вже традиційно. Найскладніша ситуація, як і була, в місті Кіровську — там аж по 116 безробітних претендують на одну вакансію». В інших регіонах теж вакансій негусто: в Рубіжному на одне робоче місце припадає 67 безробітних, у Стаханові — 48, у Кремінському районі (сільськогосподарська північ області) — 50. А в Луганську — «всього» троє.
Тим часом у Луганську жваво обговорюють наміри керівництва багатостраждального «Луганськтепловоза» скоротити відразу дві тисячі працівників — практично чверть від усіх працюючих (по три дні на тиждень). Причина: «Укрзалізниця» не хоче купувати для своїх доріг луганські локомотиви. Претензія доволі дивна: ідеологи продажу за безцінь колишнього гіганта російському «Трансмашхолдингу» два роки тому запевняли, що тепловозобудівників завалить замовленнями російська залізниця — варто лише віддати його російській компанії. І от немає ні грошей від приватизації, ні замовлень. А тепер ще й людей поженуть із роботи.