Знавці кажуть, що «по–справжньому» чемпіонат «Формули–1» починається лише в Європі — мовляв, на австралійських і азіатських автодромах команди тільки входять у сезон, звикають до нових вимог регламенту. До того ж цього року два з чотирьох етапів були зіпсовані зливами. Тож саме на п’ятий Гран–прі — іспанський — покладали значні надії в сенсі поліпшення якостей болідів одразу кількох команд, котрі на початку чемпіонату несподівано опинилися серед аутсайдерів. Утім сподівання фанів «Макларена», «Феррарі» і Ко виявилися марними: навіть після технічних доопрацювань лідери минулого року не змогли втрутитися в суперечку лідерів нинішніх. Схоже, сезон–2009 пройде під знаком тотального домінування «Брауна» і, значно меншою мірою,«Ред булла». Принаймні в Барселоні «стайня» Росса Брауна відзначилася вже другим переможним дублем, а очільник загального заліку Дженсон Баттон здобув четверту перемогу в п’яти гонках. Третю–четверту сходинки окупували «Червоні бики» з австрійською реєстрацією.
Недільний заїзд на автодромі «Каталунья» можна назвати одним із найнудніших у поточній першості. На трасі, де можливості обгонів дуже обмежені, майже все вирішувалося в боксах. Баттон, котрий стартував із «поул–позишн», на самому початку опинився за спиною в напарника по команді Рубенса Баррікелло. Досвідчений бразилець очолював пелотон упродовж більшої частини дистанції, доки на 51–му колі пропустив уперед англійця. Причому сам Рубіньйо запідозрив у цій оказії позаспортивні чинники.
«Після третьої зміни шин я відчув, що в машини почалися якісь проблеми. Надалі моїм завданням було просто дістатися до фінішу», — пояснює Рубенс. Зі слів 37–річного бразильця можна зрозуміти, що він підозрює керівників команди в роботі на Баттона — тому, мовляв, і поставили «другому номеру» повільнішу гуму. «Я хочу ганятися по–чесному. Якщо я [надалі] побачу хоч натяк на те, що команда віддає перевагу Дженсону, то одразу ж завершу свою кар’єру, — цитує Баррікелло сайт BBC Sport. — Але я гадаю, що Браун до такого не дійде».
Серед інших «цікавинок» етапу варто відзначити новий провал «Феррарі». Формально «Скудерія» виступила краще, ніж на стартових етапах, — Феліпе Масса приїхав на залікове шосте місце. Але ж цього разу в Масси були всі шанси піднятися на подіум! Утім техніки «Феррарі» помилилися з кількістю пального на останній дозаправці, тож наприкінці дистанції благали Феліпе заощаджувати паливо, щоб не заглохнути посеред дороги. Крім того, інший «вершник жеребця з Маранелло» — Кімі Райкконен — через помилкову тактику команди показав поганий результат у кваліфікації, а на 18–му колі зійшов через поламку коробки передач.
ТАБЛО
60–й чемпіонат світу з автогонок у класі «Формула–1».
5–й етап. Гран–прі Іспанії (Барселона, автодром «Каталунья»; 66 кіл, 307,104 км)
Залікова вісімка: 1. Баттон — 1:37.19,202. 2. Баррікелло (обидва — «Браун») — відставання 13,056. 3. Уеббер — +13,924. 4. Феттель (обидва — «Ред булл») — +18,941. 5. Алонсо («Рено») — +43,166. 6. Масса («Феррарі») — +50,827.
7. Хайдфельд («БМВ–Заубер») — +52,312. 8. Росберг («Уїльямс») — +1.05,211.
Загальний залік: Баттон — 41, Баррікелло — 27, Феттель — 23, Уеббер — 15,5, Труллі — 14,5, Глок (обидва — «Тойота») — 12, Алонсо, Хемілтон («Макларен») — 9, Хайдфельд — 6, Росберг — 4,5...
Кубок конструкторів: «Браун» — 68, «Ред булл» — 38,5, «Тойота» — 26,5, «Макларен–Мерседес» — 13, «Рено» — 9, «БМВ–Заубер», «Феррарі» — 6, «Уїльямс» — 4,5, «Торо россо» — 4, «Форс Індія» — 0.