Як ловити ближніх
«Як у вас із грошима? Добре? Погано? То ми вам допоможемо з бізнесом, і ви швидко розбагатієте, якщо будете вірити в Ісуса. От я, наприклад, маю власний бізнес і прибуток понад п’ять тисяч доларів у місяць», — так зазвичай хваляться пастори неокультової організації «Посольство Боже», коли вербують новеньких. «А чом би й ні, все ж криза», — міркує чимало українців. Умови для бізнесу стали жорсткішими, купюри вже страшно віддати у банк чи вкласти у власну справу. На цьому тлі, як вважають аналітики, бізнес неокультових релігійних організацій — чи не єдиний, що не постраждає. Паралельно з долученням людей до духовного такі угруповання організовують бізнес–тренінги за принципом мережевого маркетингу: їхні лідери приваблюють до себе нових небідних членів, роздаючи щедрі обіцянки, що гроші неодмінно примножаться.
«Кількість адептів різноманітних деструктивних неокультів і окультних груп зазвичай збільшується у період фінансової кризи, — розповідає «УМ» старший науковий співробітник Інституту соціальної та політичної психології Олена Ліщинська. — Так було й по завершенні радянської окупації на початку 1990–х, і в період дефолту 1998–го року». На думку експерта, у стані паніки раціональний розум людини гальмується і приймає імпульсивні, необдумані рішення. «Безперечно, лідери неокультів грають на прагненнях людини до швидкого збагачення», — каже пані Ліщинська. Особливо це практикується у харизматичних церквах — «Посольство Боже», Церква «Перемога», «Нове покоління», «Слово життя»… Таких організацій в України нараховуються вже сотні. У них проводять спеціальні бізнес–служіння для неофітів. Навіть на телефонній лінії довіри «Любов проти гомосексуалізму» жінка солодким голосом повідомляє, що у їхній Церкві «Перемога» можна не лише боротися з содомітами, а й заробити грошенят.