«Браун» і дощ

07.04.2009
«Браун» і дощ

Гран–прі Малайзії є найдешевшим за ціною квитків порівняно з іншими етапами «Ф–1» — на пагорб біля самого автодрому можна потрапити за якихось 20 доларів (при тому, що, скажімо, ціни перепусток на найближчий до нас угорський етап починаються зі ста «баксів»). Але бідні ті малайці і гості Куала–Лумпур, які позавчора розташувалися на травичці «Сепангу» просто неба. Посеред гонки арену накрила потужна тропічна злива. Боліди почали крутитися в калюжах, як в’юни на пательні (треба врахувати, що в цьому сезоні притискна сила машин «Ф–1» менша, ніж минулоріч). Спочатку на трасу виїхала машина безпеки, потім пелотон змушений був узагалі зупинитися — настільки сильним був дощ. Стюарти чекали 50 хвилин, сподіваючись оголосити рестарт, однак опади не вщухали; крім того, далися взнаки вечірні сутінки. Тож результати зафіксували станом на 31 коло. Щоправда, оскільки боліди не проїхали трьох чвертей дистанції, пілотам залікової вісімки нараховано удвічі менше очок.

Переможцем уже вдруге в сезоні став лідер команди «Браун» Дженсон Баттон. Британець почав перегони з «поул–позишн», уже на старті помилився і віддав перше місце Ніко Росбергу, однак німця на довго не вистачило — все–таки машини «стайні» Росса Брауна помітно швидші, ніж у конкурентів.

Того вечора велике значення мав правильний вибір шин. Очікуваний дощ пішов не одразу, тож деякі гонщики встигли «погоріти» на невчасному встановленні проміжної та дощової гуми — зокрема, скотився в кінець пелотону Кімі Райкконен (і після двох етапів «Феррарі» не має жодного очка в активі!). А дехто, навпаки, обрав правильну тактику і «перевзувався» саме тоді, коли потрібно. Скажімо, скромного німця Тімо Глока з «Тойоти» добра інтуїція привела на подіум.

Пілоти в один голос називають малайзійський етап «божевільним», проте визнають, що рішення стюардів зупинити гонку було правильним і виправданим із міркувань безпеки.

З’ясування стосунків продовжиться 17–19 квітня в Шанхаї.

 

ТАБЛО

60–й чемпіонат світу з автогонок у класі машин «Формула–1». 2–й етап. Гран–прі Малайзії (Куала–Лумпур, автодром «Сепанг»; гонка, що мала тривати 56 кіл, була зупинена на 32–му колі через зливу)

Залікова вісімка: 1. Баттон («Браун») — 55.30,622. 2. Хайдфельд («БМВ–Заубер») — відставання 0.22,7. 3. Глок («Тойота») — +0.23,5. 4. Труллі («Тойота») — +0.46,1. 5. Баррікелло («Браун») — +0.47,3. 6. Уеббер (Австралія, «Ред булл») — +0.52,3. 7. Хемілтон («Макларен») — +1.00,7. 8. Росберг («Уїльямс») — +1.11,5.

Загальний залік: Баттон — 15, Баррікелло — 10, Труллі — 8,5, Глок — 8, Хайдфельд, Алонсо («Рено») — 4, Росберг — 3,5, Буемі («Торо россо») — 2, Уеббер — 1,5, Хемілтон, Бурде («Торо россо») — по 1.

Кубок конструкторів: «Браун» — 25, «Тойота» — 16,5, «БМВ–Заубер», «Рено» — 4, «Уїльямс» — 3,5, «Торо россо» — 3, «Ред булл» — 1,5, «Макларен» — 1.