Отже, за 18 років незалежності українські автолюбителі лише зараз спробували свої сили у всесвітньовідомому ралі–рейді «Дакар». У найбільш екстремальному багатоденному змаганні у світі автоспорту вперше взяло участь одразу четверо наших співвітчизників, які виступали в класах легкових автомобілів, мотоциклів та вантажівок. Це знакове явище відбулося в рік 30–річчя появи першого «Дакара» на африканських трасах.
Цьогоріч організатори, піклуючись про безпеку учасників, перенесли змагання з Чорного континенту до Південної Америки — Аргентини й Чилі. Такий хід не позначився на видовищності змагання, й більше двох тижнів найбільш «відірвані» автогонщики демонстрували жителям пампасів свою водійську майстерність.
Для українців у цьому змаганні важливішою була не перемога, а сама участь. Підтверджує ці слова пілот одного з наших екіпажів, Богдан Новицький, який лише днями повернувся до Києва — після «Дакара» гонщик вирушив до Росії, де змагався в гонці «Північний ліс». Одразу по приїзді Богдан зустрівся з журналістами, аби поділитися враженнями від останніх стартів.
Олімпійський принцип
Зі слів Новицького, «Дакар» — не стільки спортивне змагання як засіб отримання нових вражень для шукачів пригод. Більшість учасників не є представниками команд великих автомобільних концернів. Власне, як і сам Богдан, який у Південній Америці думав про те, як просто дістатися до фінішу, а не здобути головний трофей. «Я виступав на неконкурентоспроможному «Міцубісі», збудованому чотири роки тому. Боротись за чемпіонство на ньому складно», — розповідає спортсмен. На такій автівці Новицький проїхав чотири етапи, після чого зійшов через технічні проблеми. Невдача, звісно, засмутила, але не могла затьмарити всі позитивні емоції та отриманий досвід.
«Надзвичайно вразили тамтешні люди, які просто «хворіють» футболом, але на деякий час переключилися на ралі. Дуже привітні, в усьому намагалися допомагати», — характеризує аргентинців Новицький. Каже, що за чотири відрізки, які йому відвела доля, довелося їхати по настільки змінюваному рельєфу, як ніколи раніше. Спека, пісок на зубах, сильні зливи під кінець змагання — багато чого приготувала Південна Америка для заморських гостей.
Плани на тоді, коли...
Отримані емоції й знання обов’язково допоможуть нашому співвітчизникові краще підготуватися до майбутніх стартів на трасах «Дакара». Новицький сподівається через рік знову долучитися до кола учасників. До того часу Богдан планує підготувати потужніший автомобіль, який допоможе йому замахнутися на вищий результат.
Сприятимуть цьому й інші старти, у яких хоче виступити українець. Такі, для прикладу, як уже згаданий російський «Північний ліс», що проводиться на снігу. «Було трохи страшнувато їхати, адже місцями дорога вкрита льодом, а середня швидкість сягала 90 км/год», — розповідає спортсмен про особливості автоперегонів у зимовий період.
Окрім згаданого, киянин має намір виступати на всіх етапах російського чемпіонату, а також не забувати про українські старти, адже він є не лише учасником, а й організатором вітчизняних змагань. Наступні, перший етап Кубка України, відбудуться 3–5 квітня на території військового полігону «Десна» на межі Київської та Чернігівської областей.