Дефіцит - 18,5% ВВП: Рада ухвалила держбюджет-2026
Законопроєкт "Про державний бюджет на 2026 рік" в цілому 3 грудня ухвалила Верховна Рада України. >>
Ми вже писали про те, які пристрасті вирують в обласному центрі у зв'язку з намірами міської влади впровадити кардинально змінену нову маршрутну мережу для автобусів. Щоправда, нині вони до пори до часу вгамувалися. Не в останню чергу завдяки заяві міського голови Івана Куліченка про неприпустимість впровадження нової маршрутної мережі з такою кількістю зауважень від мешканців міста.
Тепер же про свою неабияку стурбованість заявила і ще одна сторона, яку втілення у життя намірів влади може зачепити вельми боляче. Це — електротранспортники. За їхніми прикидками, впровадження нової маршрутної мережі для автобусів спричинить значне, приблизно вдвоє, «порідіння» трамвайно-тролейбусної. Отже, йдеться про справжнє потрясіння для міста. Адже буде скорочено цілий ряд популярних маршрутів і навіть депо.
І біда не лише в цьому. За свідченням керівника Державного колективного підприємства «Дніпропетровський електротранспорт» Володимира Карпенка, згідно з існуючими нормами, трамвайні колії потребують ремонту кожні десять років, за останні з яких руки в них дійшли лише до 15—16 кілометрів зі 177 наявних. Отже, майже вся мережа нині є непридатною для користування.
Ще одну проблему спричинив Кабінет Міністрів, який у 1993 році прийняв постанову про безоплатне перевезення пенсіонерів та зобов'язався через Міністерство фінансів знайти механізм для погашення у зв'язку з цим збитків транспортників. Але така обіцянка виявилася цяцянкою. «У тому ж «Дніпроелектротрансі» за рік отримують всього-на-всього 15 мільйонів гривень замість очікуваних, за розрахунком, 90—100 млн. От і допрацювалися, що борг перед колективним підприємством сягнув 54 мільйонів гривень. Електротранспортники ж у свою чергу виннні колосальні суми за газ, тепло, воду. Проте вони сьогодні перевозять безоплатно понад 80 відсотків пасажирів. А платні категорії користуються переважно послугами маршрутних автобусів. З думкою ж про те, що електротранспорт сьогодні просто вичерпав себе, Володимир Карпенко категорично не погоджується. Як наочний приклад він навів США, де у 30-ті роки мали добре розвинену мережу електротранспорту, згодом знищену авто- та нафтомагнатами, а нині там спостерігається справжній бум з її відродження.
Та й в інших містах України, знову ж за твердженням Володимира Карпенка, такої катавасії з маршрутками, як у Дніпропетровську, немає. Взяти хоча б у півтора раза більший за кількістю населення Харків. Там не вводять без узгодження з начальником міськелектротрансу жоден автобусний маршрут, що дублює трамвайний чи тролейбусний. Отже, пан Карпенко цілком допускає існування у Дніпропетровську потужного «маршруточного» лобі. Та й сам перебіг подій останнього часу в місті свідчить на користь цього.
Законопроєкт "Про державний бюджет на 2026 рік" в цілому 3 грудня ухвалила Верховна Рада України. >>
Україна та МВФ попередньо узгодили програму на 4 роки на суму понад 8 млрд доларів і так звані «структурні маяки» її виконання. >>
Далеко не всякий турист наважиться дійти до середини каплинцівського мосту. >>
Ребрендинг по-російськи? Після повномасштабного вторгнення рф на вітчизняному ринку чаю з’явився "новий" гравець – компанія "Трипільське Сонце", чиї чайні бренди ("Трипільське сонце", Sherlock Secrets, Tea Moments) швидко набули популярності серед покупців. >>
АТ “Укрпошта”випустила нову марку “Хліб ціною життя”, присвячену українським аграріям, які працюють навіть попри російські обстріли. >>
У Казахстані на космодромі Байконур сталася аварія після запуску корабля "Союз МС-28". >>