Україна отримає 90 млрд євро - ЄС ухвалив рішення
Рішення про спільне запозичення для України на суму 90 млрд євро затвердив Саміт Європейського союзу. >>
Ми вже писали про те, які пристрасті вирують в обласному центрі у зв'язку з намірами міської влади впровадити кардинально змінену нову маршрутну мережу для автобусів. Щоправда, нині вони до пори до часу вгамувалися. Не в останню чергу завдяки заяві міського голови Івана Куліченка про неприпустимість впровадження нової маршрутної мережі з такою кількістю зауважень від мешканців міста.
Тепер же про свою неабияку стурбованість заявила і ще одна сторона, яку втілення у життя намірів влади може зачепити вельми боляче. Це — електротранспортники. За їхніми прикидками, впровадження нової маршрутної мережі для автобусів спричинить значне, приблизно вдвоє, «порідіння» трамвайно-тролейбусної. Отже, йдеться про справжнє потрясіння для міста. Адже буде скорочено цілий ряд популярних маршрутів і навіть депо.
І біда не лише в цьому. За свідченням керівника Державного колективного підприємства «Дніпропетровський електротранспорт» Володимира Карпенка, згідно з існуючими нормами, трамвайні колії потребують ремонту кожні десять років, за останні з яких руки в них дійшли лише до 15—16 кілометрів зі 177 наявних. Отже, майже вся мережа нині є непридатною для користування.
Ще одну проблему спричинив Кабінет Міністрів, який у 1993 році прийняв постанову про безоплатне перевезення пенсіонерів та зобов'язався через Міністерство фінансів знайти механізм для погашення у зв'язку з цим збитків транспортників. Але така обіцянка виявилася цяцянкою. «У тому ж «Дніпроелектротрансі» за рік отримують всього-на-всього 15 мільйонів гривень замість очікуваних, за розрахунком, 90—100 млн. От і допрацювалися, що борг перед колективним підприємством сягнув 54 мільйонів гривень. Електротранспортники ж у свою чергу виннні колосальні суми за газ, тепло, воду. Проте вони сьогодні перевозять безоплатно понад 80 відсотків пасажирів. А платні категорії користуються переважно послугами маршрутних автобусів. З думкою ж про те, що електротранспорт сьогодні просто вичерпав себе, Володимир Карпенко категорично не погоджується. Як наочний приклад він навів США, де у 30-ті роки мали добре розвинену мережу електротранспорту, згодом знищену авто- та нафтомагнатами, а нині там спостерігається справжній бум з її відродження.
Та й в інших містах України, знову ж за твердженням Володимира Карпенка, такої катавасії з маршрутками, як у Дніпропетровську, немає. Взяти хоча б у півтора раза більший за кількістю населення Харків. Там не вводять без узгодження з начальником міськелектротрансу жоден автобусний маршрут, що дублює трамвайний чи тролейбусний. Отже, пан Карпенко цілком допускає існування у Дніпропетровську потужного «маршруточного» лобі. Та й сам перебіг подій останнього часу в місті свідчить на користь цього.
Рішення про спільне запозичення для України на суму 90 млрд євро затвердив Саміт Європейського союзу. >>
вропейський парламент у середу, 17 грудня, схвалив план Європейського Союзу щодо поступової відмови від імпорту російського газу до кінця 2027 року. >>
На 32-му засідання Контактної групи з питань оборони України (або формат «Рамштайн») Німеччина та Британія повідомили про нову військову допомогу для України. >>
Процес підписання Конвенції про створення Міжнародної комісії з розгляду заяв щодо шкоди, завданої агресією Росії проти України, почався 16 грудня в Раді Європи. >>
Служба безпеки України провела чергову унікальну спецоперацію та влаштувала морську «бавовну» у порту Новоросійська. >>
Невідомий благодійник у Чехії вніс 100 мільйонів крон (приблизно $4,8 мільйона) на ініціативу підтримки України «Подарунок для Путіна» (Dárek pro Putina). Ці гроші, зокрема, підуть на дрони для української армії. >>