Нокаут у першому раунді

10.03.2004
Нокаут у першому раунді

Шумі-старший і Баррікелло: «червоні» починають і виграють.

      Напередодні старту сезону «Формули-1» у багатьох прихильників цього виду спорту з'явилася надія, що гегемонія «Феррарі» та її першого пілота Міхаеля Шумахера якщо не перерветься, то хоча б не буде настільки очевидною. На «оптимістів», вочевидь, справила враження презентація нового боліда «Уїльямса» та рекорди на зимових тестах команди «Макларен». У цих «стайнях» задіяли останні «ноу-хау» технічного прогресу, що дало підстави фахівцям говорити про «початок нової ери» в автоспорті. Натомість італійська команда до революційного новаторства не вдавалася. Більше того, її керівник Жан Тодт сказав, що не робитиме трагедії у випадку програшу обох титулів. А тут ще й фінансові аналітики розповсюдили інформацію, що «Феррарі» через коливання курсу американського долара зазнала фінансових втрат на 40 млн. «зелених»...

      Даремно всі забули, що Міхаель Шумахер найкращі свої бійцівські якості демонструє якраз у ситуації, коли усі обставини проти нього. Генеральний промоутер 55-го чемпіонату світу Берні Екклстоун перший етап «Гран-прі Австралії» назвав «цілковитим жахом». Усі, хто вірив у сили інших претендентів на трон — Кімі Райкконена, Хуана Пабло Монтойї та Фернандо Алонсо, — залишилися з носом. За боксерською термінологією, шестиразовий чемпіон світу відправив суперників у глибокий нокаут вже в першому раунді. Величезні страждання переживають і телемагнати — подібні «змагання» не сприяють збільшенню телеаудиторії.

      Шумахер і Баррікелло — обидва пілоти «Феррарі» — як пішли зі старту першими, так і протрималися разом усі 58 кіл. Щоправда, за визнанням Міхаеля, бразильський партнер по команді його настирливо пресингував, не дозволяючи розслабитися. Проте всі розуміють, що це була імітація для публіки. Фактично, єдине, що цікавило спостерігачів, — це ім'я «бронзового» призера перших у сезоні перегонів. Усе вирішилося на старті, коли Монтойя з третьої позиції відлетів на сьому. Його місце «запатентував» іспанець Алонсо з «Рено», який після фінішу визнав: «Щоб наздогнати дует з «Феррарі», у мене бракувало швидкості, але й позаду не відчувався подих конкурентів. Так і доїхав спокійно до подіуму...» Алонсо, схоже, єдиний із потенційних конкурентів безперечного лідера, який залишився задоволеним поїздкою до Австралії. Найбільше ж пригніченим виявився «претендент № 1» фін Кімі Райкконен — його «Макларен» припинив боротьбу першим у сезоні і вже на 9-му колі.

      Коли після нагородження і традиційних бризок шампанського Міхаеля Шумахера запитали, а чи є в нього взагалі сильні конкуренти, німець відповів: «Усі пілоти залишаються небезпечними, тим більше що це лише один етап із 18. Яка ціна переможцеві, якщо він лише після одних перегонів буде когось «списувати» і робити прогнози? Якщо пам'ятаєте, минулого року після трьох етапів у мене було лише 8 очок, але згодом мені вдалося зламати хід подій».

 

ТАБЛО

55-й чемпіонат світу з автогонок у класі машин «Формула-1»

1-й етап. «Гран-при Австралії» (Мельбурн, автодром «Альберт-парк»). 307,574 км (58 кіл по 5,303 км). 121 500 глядачів.

      Залікова вісімка: 1. Міхаель Шумахер (Німеччина, «Феррарі») — 1:24.15,757; 2. Рубенс Баррікелло (Бразилія, «Феррарі») — відставання 13,605 сек.; 3. Фернандо Алонсо (Іспанія, «Рено») — 34,673; 4. Ральф Шумахер (Німеччина, «Уїльямс-БМВ») — 1.00,423; 5. Хуан Пабло Монтойя (Колумбія, «Уїльямс-БМВ») — 1.08,536; 6. Дженсон Баттон (Велика Британія, «БАР-Хонда») — 1.10,598; 7. Ярно Труллі (Італія, «Рено») — 1 коло; 8. Девід Култхард (Шотландія, «Макларен-Мерседес») — 1 коло.

      Кубок конструкторів: «Феррарі» — 18 очок, «Уїльямс» — 9, «Рено»— 8, БАР — 3, «Макларен» — 1.

 

А ТИМ ЧАСОМ...

      У Німеччині буде встановлено пам'ятник шестиразовому чемпіону «Формули-1» Міхаелю Шумахеру та його гоночному автомобілю «Феррарі». Зведення цієї скульптури почалося в містечку Вансдорф під Берліном. Як повідомляє агенція MIG-News, металева композиція Йоахіма Матца під девізом «Феррарі» — легенда» зображуватиме болід «червоної стайні» в натуральну величину — саме той, на якому Шумі-старший став чемпіоном світу в 2002 році. На цоколі пам'ятника планується викарбувати імена всіх автогонщиків, які завоювали Гран-прі й стали чемпіонами саме на автомобілях «Феррарі».