На останній сесії Полтавської міськради депутати підтримали запит голови «екологічної» комісії Олексія Горика до мера міста й начальника обласного управління Державтоінспекції з проханням якнайшвидше припинити більш ніж сумнівні «витівки» місцевих приватних перевізників–золотарів. Для непосвячених нагадаємо, що золотарями в Україні здавна називали не лише ювелірів, а й асенізаторів — людей, які очищають вигрібні ями громадських і приватних туалетів. І якщо донедавна цю роботу виконували винятково комунальники, то тепер до них додалися й охочі заробити «свіжу» копійку приватні власники автомобілів із цистернами.
Цистерни зі згаданими побутовими нечистотами асенізатори повинні відвозити на місцеву зливову станцію, оснащену відповідними технічними й санітарними засобами санації. Остання необхідна, щоб не випускати «гримучу суміш» у довкілля в, так би мовити, первозданному вигляді. Тож її на зливовій станції змішують із водою, нейтралізуючи в такий спосіб найнебезпечніші «інгредієнти». Однак якщо водії–асенізатори комунального підприємства доїжджають до станції, то більшість їхніх колег–приватників обминає її десятою дорогою. Адже за послуги станції треба платити! «Економія» ж виходить «найсмердючішою» і водночас більш ніж загрозливою для довкілля. Адже, одержавши гроші від замовників і звільнивши від нечистот їхні туалети, приватні асенізатори все одно зливають те «добро» у... найближчі лісосмуги, вибалки, переліски чи просто обабіч доріг. А іноді й у міську зливову каналізацію, що «з’єднана» з довколишніми ставками та річками.
І масштаби цього неподобства зростають. Адже якщо раніше у згаданому комунальному підприємстві працювало двадцять асенізаційних машин, то тепер лише п’ять. Суттєво — до 1400 кубометрів на місяць — скоротився й об’єм нечистот, який офіційно потрапляє на зливову станцію. Натомість в умовах розширення котеджного будівництва об’єм нечистот, який «продукують» мешканці приватних будинків обласного центру, тільки зростає і, за підрахунками фахівців, уже становить 4500 кубометрів.
Своєрідним «шлагбаумом» на шляху до утворення навколо Полтави екологічних «мін» повинні стати жорсткіші санкції до порушників екологічного законодавства з боку відповідних контролюючих служб, взаємодія останніх із працівниками Державтоінспекції. Але до кожного моторизованого приватного асенізатора даішника не приставиш.