Традиції екстриму й смерті

21.01.2009
Традиції екстриму й смерті

Американець Марк Міллер на своєму позашляховику став другим. (Фото Рейтер.)

Найбільш екстремальне багатоденне ралі «відзначило» своє 30–річчя вперше не в «рідній» Африці. Проте, як виявилося, від цього перегони не втратили своєї привабливості для любителів гострих відчуттів, які збираються під вивіскою «Дакара».

Фініш ралі відбувся минулими вихідними у Буенос–Айресі. За 17 днів гонщики, подолавши 15 етапів (близько 9600 км), перетнули Південну Америку територією Аргентини й Чилі з заходу на схід та повернулися назад. У підсумковому ранг–листі кількість екіпажів суттєво зменшилася в порівнянні зі стартовим списком.

Із 81 вантажівки, що почала перегони, фінішну стрічку перетнули всього 52. Помітні «схуднення» протоколів й у інших класах: із 217 до 113 — у мотогонщиків, із 177 до 90 — у легковиків, із 25 до 13 — серед власників квадроциклів. І добре, що більшість гонщиків залишилися цілими й неушкодженими, хоча смертельних випадків, на жаль, не вдалося уникнути й цього разу.

До «чорного списку» «Дакара», що за попередні роки нараховував 58 жертв, додалося ще три, але ці дані не остаточні. Уже на другому етапі зник і був знайдений у пустелі мертвим неподалік свого мотоцикла француз Паскаль Террі. Через кілька днів унаслідок зіткнення легкового авто й машини технічної підтримки загинуло двоє осіб, а ще двоє отримали серйозні ушкодження. Падіння іспанського мотогонщика Крістобаля Герреро призвело до важких травм голови — він і досі перебуває в комі. Пошкодження хребта на старті ралі відправило до лікарні в критичному стані британців Пола Гріна й Метью Гаррісона...

Із результатів ралі варто виділити тріумф у класі вантажівок російського екіпажа Фірдауса Кабірова на КамАЗі, який зумів випередити одноклубника, п’ятиразового переможця «Дакара» — Володимира Чагіна. Нарешті фінішував на рейді першим і африканець — представник ПАР Жинель де Віллерс, за іронією долі, зробив це тоді, коли ралі залишило Чорний Континент.

Уперше взяли участь у найпопулярніших перегонах і українці. Мото­гонщик Вадим Притуляк на «Хонді» серед наших протримався найдовше — вісім етапів. Богдан Новицький і Сергій Совгир ганяли на своєму «Міцубісі» на чотирьох відрізках. На одну контрольну дистанцію менше подолав Юрій Гребенюк, котрий із французами Піаною й Трьошем їхав на «Мерседесі» в класі вантажівок.

 

ТАБЛО

Ралі–рейд «Дакар» (3–19 січня, Аргентина/Чилі).
Підсумковий залік

Вантажівки. 1. Кабіров, Бєляєв, Мокєєв (Росія, «КамАЗ») — 49 год. 34 хв. 46 сек. 2. Чагін, Савостін, Ніколаєв (Росія, «КамАЗ») — +3 хв. 39 сек. 3. Де Руй, ван Меліс, Колсул (Голландія/Бельгія, «Гінаф») — +59,56...

Авто. 1. Де Віллерс/фон Зітцевіц (ПАР/Німеччина, «Фольксваген») — 48.10,57. 2. Міллер/Пічфорд (США/ПАР, «Фольксваген») — +8,59. 3. Гордон/Грайдер (США, «Хаммер») — +1.46,15...

Мотоцикли. 1. Кома (Іспанія, КТМ) — 52.14,33. 2. Деспре (Франція, КТМ) — +1.25,38. 3. Фретіньє (Франція, «Ямаха») — +1.38,56...

Квадроцикли. 1. Махачек (Чехія, «Ямаха») — 68.22,06. 2. Патронеллі (Аргентина, КАН–АМ) — +2.34,00. 3. Сонік (Польща, «Ямаха») — +7.42,34...