Заходь у екран!
Тепер Sky пішла ще далі, продемонструвавши можливість прийому тривимірного телебачення у «звичайних» будинках із використанням стандартної приставки високої чіткості. Представники телемережі наголосили, що йдеться не про новий ринковий продукт, а лише про демонстрацію нової технології. «Ми лише продемонстрували, що таке є технічно можливим. Тепер нам потрібно знайти способи донести це до глядачів», — заявив директор із розвитку стратегічної продукції телемережі Sky Джеррі О’Салліван. Під час презентації нової технології у штаб–квартирі телекомпанії, що в західному Лондоні, показали відеокліпи з уже записаних програм у тривимірному зображенні, зокрема, фрагменти матчів із регбі, поєдинок боксера Рікі Хаттона та окремі частини телесеріалу «Гладіатори».
Пан О’Салліван повідомив, що провідні світові виробники вже розпочали випуск експериментальних тривимірних телевізорів. Повний спектр такої продукції буде продемонстровано на світовій виставці електроніки в січні в американському місті Лас–Вегас. Подібні розробки не є такими вже й дорогими. Британці вже придбали 600 тисяч телеприймачів високої чіткості. Кількість таких приймачів у будинках українців також уже йде на сотні тисяч.
Голлівуд відреагував на новинку першим і почав щедро інвестувати в зйомки фільмів у тривимірному зображенні, які наразі демонструються лише в спеціалізованих кінотеатрах.
Від задуму — до ринку
Про технологію створення та передачі тривимірного зображення заговорили понад 50 років тому, але лише завдяки сучасним цифровим технологіям знову відродився інтерес і вона стала реальністю. Створення життєздатного об’ємного відеозображення вже стало пріоритетом для провідних виробників електроніки. Компанія «Грюндіг» першою у світі розробила експериментальний зразок 3D–телевізора, який не вимагає спеціальних окулярів, і представила його у вересні 2005 року в Берліні на Міжнародній виставці побутової електроніки. Німецька Newsight GmbH розробила спеціальний фільтр, який був інтегрований із телевізором фірми «Грюндіг» марки Tharus 30. Саме завдяки йому створювався тривимірний ефект при перегляді й відпадала потреба в поляризуючих окулярах. Оскільки це обладнання дозволяло формувати одночасно вісім варіантів об’ємного зображення, то глядачі, на відміну від старих стереотехнологій, могли розміщуватися в приміщенні незалежно від розташування екрану.
«Грюндіг» недовго затримався у лідерах, бо того ж року японська компанія «Тошиба» продемонструвала також цілком дієздатну технологію перегляду тривимірних зображень без окулярів. А 2006 року в лідери вирвався «Філіпс», який на виставці Society of Information Display–2006 отримав «Золоту нагороду» за 42–дюймову 3D–панель. Ця новинка навіть не потребувала зйомок спеціальних програм камерами 3D. Двомірне зображення в цій моделі трансформувалося у тривимірне внутрішніми програмними та апаратними засобами.
У травні цього року компанія «Хюндай» ще на один крок наблизилася до появи новітніх телевізорів, продемонструвавши цілком працездатну модель, яка стала першим у світі стереоскопічним телевізором. Він має 46–дюймовий екран із вирішенням 1920х1080 пікселів. Але «Хюндай» не відважився поставити цей телевізор на конвеєр принаймні з двох головних причин: по–перше, через велику вартість (4857 доларів), по–друге, на той час тривимірне мовлення вів єдиний у світі канал — японський BS11 3D, власником якого є компанія Nippon BS. Щоправда, нині експерименти з трансляцією тривимірних програм ведуть ще кілька японських телекомпаній.
І, нарешті, 27 листопада цього року керівництво корейської компанії LG Electronics повідомило, що з наступного року розпочинає першими у світі масове виробництво 3D–телевізорів. «Технологія 3D–TV — це наступний великий крок для нас. 2009 року ми випустимо на масовий ринок кілька таких вирішень», — заявив начальник дослідницької лабораторії Чун Лі. — Ми почнемо поставляти 3D–телевізори спочатку фаховим споживачам, наприклад магазинам, які вирішать, що для них рекламувати свій товар у тривимірному зображенні буде легше й ефективніше».
З технічної точки зору, нова розробка LG для створення ефекту повної присутності на місті події вимагає також наявності просунутої аудіосистеми та системи отримання даних з оптичних дисків. Як стандартні носії картинки для 3D–телевізорів використовуватимуть диски Blu–ray.