«Я на дроті, кум на плоті — висимо». Навряд чи можна краще охарактеризувати той стан, у якому перебували українські друковані ЗМІ та книговидавці, починаючи з Нового року. «Україна молода» вже розповідала про те, що одним із численних «ляпів», якими розцяцькував Держбюджет на 2004 рік Кабмін і які гамузом, не розглянувши найголовніший фінансовий документ держави постатейно, на догоду своїм «папам» проштовхнула парламентська більшість, був пункт про відновлення ПДВ на продаж (передплату) періодичних друкованих видань та книжок вітчизняного виробництва. Подорожчання газет та журналів ще на 20 відсотків поставило чимало українських видань на межу закриття. Опозиційна преса, якої й так фактично немає, затамувала подих у передчутті банкрутства, але й спонсоровані провладними політиками та структурами мас-медіа такому нововведенню теж не зраділи. Адже передплата на 2004-й уже завершилася, причому за старими цінами, й оголошувати додаткову передплату означало не лише скомпрометувати себе в очах читачів, які й без того нерідко виділяють на щоденне спілкування з улюбленими газетами чи журналами останні копійки, а й значно знизити тиражі.