...Останній етап чемпіонату світу добігає кінця. До фінішу лишається двадцять кіл. Після заїзду в бокси Себа Феттеля лідер «Макларена» Льюїс Хемілтон виходить на четверте місце, що гарантує йому збереження чільної позиції в загальному заліку. Але над Інтерлагосом знову збираються хмари — в усіх сенсах цих слів. Пілоти заїздять на піт–стопи, аби змінити шини з «сухих» на «проміжні». Починається дощ і найцікавіше. За два кола до завершення чемпіонату Феттель ризикує і за сприяння Роберта Кубіци обходить Хемілтона! Складається враження, що й «Торо россо», і БМВ змовилися, аби другий рік поспіль не допустити британця на трон. Льюїс опиняється на шостій позиції, а оскільки переможець кваліфікації — Феліпе Масса — упевнено утримує лідерство в домашній гонці, то це означає, що саме бразилець стає новим чемпіоном «Формули–1» (за такого розкладу Хемілтону бракує одного очка).
Знову — фіаско Хемілтона за вже знайомим сценарієм? (Нагадаємо, що минулого року Льюїс перед заключним етапом мав семиочкову перевагу над суперниками, однак невдало виступив на цій самій трасі, в Сан–Паулу, і чемпіоном став представник «Макларена» Кімі Райкконен.) Далебі, останній рейс сезону–2008 подарував глядачам інакшу розв’язку.
Темношкірий британець намагається прорватися через трафік і калюжі. У цей час Масса фінішує — першим, за ним — Фернандо Алонсо та Кімі Райкконен. І коли вже стадіон готовий був вибухнути оваціями, привітавши підсумковий тріумф бразильця, гарячу місцеву публіку наповал убиває... Тімо Глок. Німець із «Тойоти», котрий ішов четвертим, має проблеми з покришками, — він не став міняти «суху» гуму, а оскільки дощ посилився, болід Тімо просто «буксує». Тож на самій фінішній прямій Глока обходять Феттель і Хемілтон. Британець — п’ятий, отримує за це чотири пункти, і в загальному заліку випереджає Массу на одне, але таке важливе, очко!
Феліпе Масса зі сльозами на очах слухав на подіумі гімн Бразилії, разом із Райкконеном вони виграли для «Феррарі» ще й черговий Кубок конструкторів, але свято в цей день було на іншій вулиці — на вулиці Хемілтона. Спиртні напої в боксах «Макларена» виявилися доречніші, ніж шампанське для «Скудерії» на подіумі. Льюїс засвідчив свій високий клас, виконавши в потрібний час у потрібному місці програму–мінімум (починав він цю гонку із четвертої позиції). Відтак Хемілтон став загалом тридцятим, першим темношкірим і — наймолодшим чемпіоном в історії «королівських перегонів» (у віці 23 роки 9 місяців 26 днів). До речі, в нинішньому чемпіонаті він виграв п’ять етапів, тоді як Масса — шість.
«Це була найскладніша гонка в моїй кар’єрі, — сказав Хемілтон на прес–конференції. — Перетинаючи лінію фінішу, я не знав, чи виграв титул. Команда підтвердила це лише в першому повороті після картатого прапорця, і я зрозумів, що мрія — збулася. Я не можу передати словами те, що зараз відчуваю. Ми пройшли довгий шлях, я дякую Богу, уболівальникам — за підтримку, а команді — за фантастичну роботу».
Натомість на мінорній ноті закінчив чемпіонат ще один пілот — 37–річний Девід Култхард. Славнозвісний шотландець, який оголосив про завершення кар’єри, уже в першому повороті зіткнувся з Нельсоном Піке, відтак пішов на пенсію, навіть не фінішувавши. Після тієї аварії вибув із гонки й Піке — ще один привід для розчарування бразильських глядачів.
А наступні сезони обіцяють бути ще більш непередбачуваними. Адже ФІА має намір в обов’язковому порядку запровадити стандартні двигуни для всіх команд. У «Феррарі» вже готуються «страйкувати» через таку ініціативу.
ТАБЛО
18–й етап чемпіонату світу. «Гран–прі Бразилії». Сан–Паулу, траса «Інтерлагос» (71 коло; 305,909 км).
Залікова вісімка: Маса («Феррарі») — 1:34.11,435; Алонсо («Рено») — відставання 13,298; Райкконен («Феррарі») — +16,225; Феттель («Торо россо») — +38,011; Хемілтон («Макларен») — +38,907; Глок («Тойота») — +44,235; Ковалайнен («Макларен») — +55,074; Труллі («Тойота») — +1.08,463.
Підсумкове положення в особистому заліку: Хемілтон — 98 очок, Маса — 97, Райкконен — 75, Кубіца («БМВ–Заубер») — 75, Алонсо — 61, Хайдфельд («БМВ–Заубер») — 60, Ковалайнен — 53, Феттель — 35, Труллі — 31, Глок — 25, Уеббер («Ред булл») — 21, Піке («Рено») — 19, Росберг («Уїльямс») — 17, Баррікелло («Хонда») — 11, Накаджима («Уїльямс») — 9, Култхард («Ред булл») — 8, Бурде («Торо россо») — 4, Баттон («Хонда») — 3, Фізікелла, Сутіл (обидва — «Форс Індія) — 0.
Підсумкове положення в Кубку конструкторів: «Феррарі» — 172, «Макларен–Мерседес» — 151, «БМВ–Заубер» — 135, «Рено» — 80, «Тойота» — 56, «Торо россо–Феррарі» — 39, «Ред булл–Рено» — 29, «Уїльямс» — 26, «Хонда» — 14, «Форс Індія–Феррарі» — 0, «Супер Агурі–Хонда» — 0 (команда знялася зі змагань).