Вертинські й мефістофелі знову при зброї

25.02.2004
Вертинські й мефістофелі знову при зброї

Юрiй Покальчук вiдтепер арт-директор кнайп-клубу «Купiдон». (Фото Андрiя ГОРБА.)

      Київська кав'ярня «Купідон» після запаморочливої мистецької реконструкції відчинила свої двері для завсідників і шанувальників. Тепер це кнайп-клуб. Народ після цієї будартівської метаморфози дещо насторожено поставився до нового інтер'єру, а надто ті,  хто не знає львівської «Ляльки», «Під клепсидрою» та «Синьої пляшки». Як і згадані галицькі кнайпи, нового «Купідона» творив відомий художник Влодко Кауфман. А що цей чоловік навряд чи братиметься за інтер'єри пересічних закладів громадського харчування, то й «Купідон» віднині покликаний стати одним із улюблених осередків мистецького життя Києва. Запорукою цього є арт-директор кнайп-клубу (увага! Дихайте глибше!) — знаний, всюдисущий, розмаїтий Юрко Покальчук.  За партнера у царині літератури — видавництво «Кальварія». У «Купідоні» вже можна придбати кальварійську новинку — переклад українською «Механічного апельсина» Ентоні Берджеса, а заодно посмакувати дуже недорогими і фантастично смачними коктейлями «Реактивний олімпійський помідор» та «Механічний апельсин № 5» від ще одного (теж майже мистецького) ексклюзивного партнера.

      На довгоочікуваному відкритті Юрко Покальчук виступав із широковідомим проектом «Вогні великого міста» зі знайомими й улюбленими львівськими музикантами, а також презентував кліп «Я тебе не люблю».  Кліп фільмувався у старому інтер'єрі «Купідона», тому всі присутні мали змогу ще й легенько поностальгувати.

      Скільки телевізійних сюжетів знімалося й ще буде знято у цій кнайпі, скільки віршів прочитано й ще читатиметься, скільки екзальтованих трагікомедій із тих, які потім сміхотливо переповідає одне-одному  богема, тут відбулося і ще відбуватиметься. Деталі нового інтер'єру (букети з лопат, книжки за трубами, якісь чи не австро-угорські комоди, а при шинквасі — старий зворушливий буфет) схиляють до цього. Колись, років за п'ятдесят, хтось із сьогоднішніх митців напише щось схоже до Смоличевих «Розповідей про неспокій». І неодмінно в тих розповідях не останнє місце посідатимуть «Купідон» і його «купідонівські люди». Можливо, Пако (Ю. Покальчука) тоді, через далекі п'ятдесят, охрестять «купідоновим захриплим Вертинським». А директора закладу, колишнього телеоператора Федора Баландіна, назвуть Кирпатим Мефістофелем київської богеми початку ХХІ століття.