Розслабленість бабиного літа діє на всіх, крім українських дизайнерів — завтра стартує черговий український тиждень прет–а–порте, і хтось із дизайнерів уже встиг за келихом шампанського показати журналістам свою колекцію, а дехто немовби в лихоманці дошиває «верхи» і «низи». Попри загрозу економічної кризи і більш ніж реальну українську інфляцію, в семиденний графік UFW вишикувалися 48 дизайнерів, серед них — троє «традиційних» іноземців: Автанділ Цквітінідзе (Грузія), Світлана Тєгін (Росія) і Annette Gortz (Німеччина). До речі, сума дизайнерського внеску в казан UFW не змінилася з осені 2005 року і становить 10900 гривень.
Сьогодні у виставковому центрі Acco International, що в Пушкінському парку, відкриватиме UFW Лілія Пустовіт для Poustovit. Присутність одягу Пустовіт лінії Poustovit for Atelie,1 у провідних концепт–сторах у Лондоні, Сеулі, Токіо, а віднедавна в Парижі, Більбао й Лос–Анджелесі викликає підвищену увагу українських модників до Лілиного одягу. Перші й другі лінії покажуть на цьому UFW аж три дизайнери: Ірина Каравай, Вікторія Гресь і Віктор Анісімов, який після великої перерви представить колекцію для Anisimov. На осінь «повернулася в сім’ю» Роксолана Богуцька, але відлучилася Анна Бабенко, а Олеся Теліженко об’єдналася з Катею Пшеченко, і спільно вони покажуть «Український етноренесанс». Випадково до етноренесансу долучилися й Ірина Каравай з Оксаною Караванською — вони обидві зробили колекції за мотивами творчості Марії Приймаченко.
Менеджер відділу з роботи з дизайнерами Марина Федорченко розповіла «УМ» про учасників програми «Нові імена», і виявилося, що троє із них вчилися або працюють за кордоном, мають свої торгові марки і хочуть продаватися ще й на батьківщині. Михайло Самоход, який заховався за псевдонімом Vincent Willem Warner, — випускник Київського інституту технології і дизайну, три роки живе в Китаї, де працює на швейній фабриці. Тепер він вирішив зробити власну дизайнерську колекцію. Олеся Махонько закінчила той самий київський інститут, брала участь у конкурсі «Сезони моди — погляд у майбутнє», повчилася в найпрестижнішій дизайнерській школі — Sant–Martin School, близько 5 років живе в Лондоні і має свою торгову марку Molessa. Спробує просувати її в Україні. Катя Пекер закінчила школу дизайну в Сіднеї, отримала купу гран–прі й просто грантів за свої розробки, має власну торгову марку і перед показом у «Нових іменах» уже зв’язалася з мережею мультибрендових бутіків із надією на замовлення. «Надія Дзяк має своє ательє в Дніпропетровську, Дмитро Фетіч і Олена Поліщук цілу п’ятирічку разом працюють в Одесі під маркою Domanoff, ми їх взяли, тому що вони роблять хороший, актуальний одяг, — каже Марина. — На адресу «Нових імен» прийшло 50 заявок, із них ми розглядали 20 — інші не підійшли нам із різних причин».
Олександр Гапчук цього року відсвяткує 10–річчя свого дизайнерського труду презентацією нової марки Real Casual Alexandr Gapchuk аж 30 жовтня, окремим показом, але в рамках UFW. До цього часу в нього має відкритися два бутіки — в Одесі й Донецьку.
Яскраве шоу, яке завжди робить Олексій Залевський з акції Фонду Олени Франчук АнтиСНІД, знову присутнє в графіку. Подейкують, що в показі вийдуть не тільки зірки шоу–бізнесу, а й монстри бізнесу і політики. Але це велика таємниця.
Ще одна приємна новина: UWF відвідає одна з двох найвпливовіших фешн–критиків світу, фешн–директор The Daily Telegraph Хілларі Александер. Вона збирається подивитися покази і написати про українських дизайнерів, але найперше, звичайно, про тих, хто представлений у Лондоні — тобто Лілію Пустовіт та Володимира Подоляна. У Київ Хілларі Александер приїздить на запрошення ведучої програми «Тиждень моди» Даші Шаповалової.