На фініші сезону найбільших обертів набрали ті, від кого не очікували особливих звершень. Поки гонщики команд-фаворитів, «Макларен» і «Феррарі», конкурують між собою, етапи виграє «Рено». Екс-чемпіон світу Фернандо Алонсо, який представляє цю французьку «стайню», записав собі в актив уже два «Гран-прі» поспіль: після нічного Сінгапура він став переможцем і на японському етапі. Язик не повертається назвати останні успіхи «Рено» випадковістю. Адже цього разу в очковій зоні фінішував і другий пілот «синьо-жовтих» Нельсон Піке.
За підсумками кваліфікації, іспанець почав недільну гонку з четвертої позиції й скористався гарячкою лідерів. Власник поул-позишн — Льюїс Хемілтон — жорстко блокував Кімі Райкконена вже в першому повороті, тож представникам «Макларена» й «Феррарі» довелося виїхати на смугу безпеки, аби уникнути зіткнення. Відтак пелетон очолили Алонсо й поляк Кубіца з БМВ. На наступному колі Хемілтон встряв у «штовханину» вже з Феліпе Массою — бразилець контратакував, був змушений заїхати на узбіччя, після чого вдарився у «Макларен» Льюїса. Британця розвернуло, і з п’ятого місця лідер особистого заліку відкотився у хвіст гонки. Стюарти оперативно покарали обох претендентів на титул штрафним проїздом по піт-лейн. Після цього стало зрозуміло, що на трасі в Оямі, яка приймала етап «Ф-1» після тридцятирічної перерви, подіум не світить ані Хемілтону, ані Массі. Бразилець пізніше заявив, що в його діях не було злого умислу, — на гравій він вилетів після небезпечних дій британця й надалі просто не зміг зупинити машину, аби уникнути контакту.
Хемілтон фінішував лише дванадцятим, тоді як Масса пробився в очкову зону. Мало того, із восьмого місця він перемістився на сьоме — після того як судді покарали пілота «Торо россо» Себастьяна Бурде 25-секундним штрафом за зіткнення з тим самим Массою, і француз постфактум опустився з шостого місця на десяте.
Алонсо ж виграв гонку на класі — відірвався від Кубіци й зберіг перевагу, незважаючи на ранній піт-стоп. Чинний чемпіон Райкконен задовольнився третьою сходинкою й відтак змушений був визнати, що остаточно вибув із боротьби за перемогу в особистому заліку.
За два тури до завершення чемпіонату Масса скоротив відставання від Хемілтона до п’яти очок, не втратив шансів на першість і Роберт Кубіца. У Кубку конструкторів, навпаки, «Феррарі» випереджає британську «стайню» на сім пунктів. Наступний етап — у Китаї — відбудеться вже цього уїк-енду.
ТАБЛО
Чемпіонат світу з автоперегонів «Формула-1». 16-й етап. «Гран-прі Японії». Автодром «Фуджі спідвей» (Ояма, 305,416 км, 67 кіл)
Залікова вісімка: Алонсо («Рено») — 1:30.21,892; Кубіца («БМВ-Заубер») — +5,2; Райкконен («Феррарі») — +6,4; Піке («Рено») — +20,5; Труллі («Тойота») — +23,7; Феттель («Торо россо») — +39,2; Масса («Феррарі») — +46,1, Уеббер («Ред булл») — +50,8.
Загальний залік чемпіонату: Хемілтон («Макларен») — 84, Масса — 79, Кубіца — 72, Райкконен — 63, Хайдфельд («БМВ-Заубер») — 56, Ковалайнен («Макларен») — 51, Алонсо — 48, Феттель, Труллі — 30, Уеббер — 21...
Кубок конструкторів: «Феррарі» — 142, «Макларен» — 135, «БМВ-Заубер» — 128, «Рено» — 66, «Тойота» — 50, «Торо россо» — 34, «Ред булл» — 29, «Уільямс» — 26, «Хонда» — 14, «Форс Індія» — 0.