«Дикі» таксі

26.09.2008
«Дикі» таксі

Валерій Миронов.

Такий висновок рад­ник міського голови Валерій Миро­нов зробив після невтішних результатів перевірки таксомоторів, які оприлюднило минулого тижня Головне управління з питань захисту прав споживачів Київської міськ­держадміністрації (КМДА).

Миронов обурений тим, що більшість машин, за результатами перевірки, не відповідали базовим нормам безпеки й зручності для пасажирів — як–то наявність документів про техогляд або «шашечок». «Перевірка засвідчила, що ринок таксі залишається «диким», і ні про яку «європейську столицю» казати поки не доводиться», — вважає він. Миронов нагадує, що таксисти не завжди дотримуються правил дорожнього руху. Зокрема, це стосується паркування.

Головною причиною проблем київського таксі Валерій Миронов вважає кричущу неструктурованість ринку, яку, за його словами, також виявила перевірка КДМА. «Коли у 80 із 95 таксистів немає ліцензій на цей бізнес, а в багатьох навіть назв на борту — неможливі контроль над безпекою перевезень і захист прав споживачів, — констатує радник мера. — Я не знаю, чи можна виправдати такий хаос міркуваннями конкуренції. Тим більше, що таксисти підвищують тарифи на проїзд постійно і злагоджено». «Склалася парадоксальна ситуація: на ринку існує потужний профспілковий рух, який «тисне» на владу з приводу тарифів і дій ДАІ, але коли справа доходить до податків і скарг пасажирів — ніхто вже не таксист», — констатує Миронов.

Радник мера вважає за необхідне повністю вивести ринок таксі «з тіні», досягнувши стовідсоткового ліцензування і оформлення машин. Для цього, на його думку, треба спростити і здешевити регуляторні процедури, а також удосконалити механізми праці водіїв із ліцензіатами, у тому числі й на власних машинах. «Можна навіть ненадовго відстрочити введення «лічильників» і касових документів для таксистів–індивідуалів, адже поки що це реальність ринку», — вважає Миронов. Він також припускає замовлення і роздачу таксистам базового обладнання (внутрішній і верхній світильники), враховуючи його вартість у платі за ліцензію. «Для міста це не гроші, — відзначає він, — особливо при великих обсягах виробництва. Зате машини буде точно уніфіковано, обладнано, а кандидати в таксисти позбавляться головного болю на старті діяльності».

З іншого боку, радник міського голови пропонує цілеспрямовано «витискувати» безконтрольних «приватників» адміністративними і пропагандистськими методами, як це роблять із «маршрутками». Він звертає увагу і на те, що значну частину таксистів і їхніх авто взагалі не зареєстровано в Києві, і називає цю ситуацію шкідливою для споживачів і міської економіки.

Валерій Миронов підкреслює, що заходи з упорядкування таксоперевезень, які він підтримує, спрямовані не просто на посилення держконтролю і захист прав споживачів. Радник мера хоче, щоб таксомотори в результаті структуризації розширювали свою частку в транспортому потоці, витісняючи «маршрутки» і «приватників». «Саме така тенденція у великих містах Заходу, — нагадує Миронов. — Приведення діяльності таксистів до загальноєвропейських стандартів — основа вирішення транспортної проблеми».