Так сказав британський дитячий ілюстратор Патрік Бенсон і був абсолютно правий. Малеча любить свої книжки не лише через добрий і казковий зміст, а й завдяки захоплюючим картинкам до них. Самі малюнки сучасних англійських ілюстраторів можна побачити на виставці «Чарівний олівець» у Британській Раді. Експозицію із 60 робіт 13 найпопулярніших художників укладав «магістр іллюстрації» Квентін Блейк. Лауреат багатьох премій, зокрема і премії Ганса Християна Андерсена, відгукнувся про експозицію: «Виставка припаде до смаку і малим, і старим, і всім, хто перебуває на цікавому відрізку життя поміж ними».
Відібрані роботи зовсім різні: за обраними для ілюстрування книжками, за технікою, за тим Чарівним словом, яким керуються художники, працюючи. На малюнках Патріка Бенсона до книги Роальда Даля «Мініпіні» люди живуть на деревах. Вони використовують птахів як «пернатий транспорт», відлітаючи на роботу чи в гості. Не дивно, що його чарівним словом є Фантазія. А для Анджели Барретт, автора тривожно-таємничих ілюстрацій «Білосніжки» таким словом є Співпереживання. А от життєрадісні, яскраві роботи Емми Чічестер Кларк об'єднує слово Пригоди. Про це вона сказала так: «Я вважаю, що книжки для дітей мають бути сповнені пригод. Вони повинні пропонувати певне місце для втечі від дорослого світу. Дитинство — єдина пора, коли можна розвинути фантазію. Дитяча уява всотує все, наче губка — тож дуже важливо пропонувати їй щось незвичайне, цікаве, а не сіре й нудне».
Кожний митець застосовує такі собі «чарівні трюки». Один художник для створення малюнку використовує фотоапарат, інший — освітлену знизу підставку. Комусь до вподоби обробляти картинки на комп'ютері, а деяким — малювати звичайною чорнильною ручкою. На думку, найстаршого іллюстратора на виставці Тоні Росса, обраний інструмент має допомагати тобі, бути, так би мовити, з енергією. Він малював лише пером упродовж 20 років і зазначив: «Воно було просто чудове — все дряпливе, тупе, загалом: сповнене характеру». А от наймолодша художниця Сара Фарнеллі любить експериментувати. Своїх міфологічних чудовиськ Давньої Греції вона зробила у вигляді колажу, з повсякденних дрібниць та старих книг. Художниця створює різні фактури малюнків, розкидаючи на їх поверхню цукор, спагетті, квасолю, рис... та чого тільки не розкидає. Похвалився оригінальністю і Стівен Бітсі. Його підхід до ілюстрацій — швидше, підхід історика. Розповідаючи на малюнку про пригоди військових кораблів, він їх просто розрізає. Тож в один момент перед нами життя на всіх рівнях: від палуби до трюму. За майстерність і наукову прискіпливість у деталях його називають «королем малюнків у розрізі».
Кожного дня на виставці визначають рейтинг ілюстраторів. Будь-хто з відвідувачів може проголосувати за того, хто сподобався.
У якості гостя «Чарівного олівця» на експозиції представлені роботи від провідного українського дитячого видавництва «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА».
Що й казати, олівець сучасних вітчизняних ілюстраторів навіть чарівніший за британський. І це не лестощі, а спільна думка більшості відвідувачів експозиції. Усі п'ять ілюстраторів показали і серйозність підходу, і досконалу техніку малюнку, і свіжі ідеї, і просто добрий смак. Думаю, кожен, хто брав до рук «Абетку», «Пана Коцького» або «Козака Мамаригу», вже знає почерк Костя Лавро. Його пухнастих звіряток складно не полюбити, а одновусого звитяжця Мамаригу — не заповажати. Сповнені характеру й історії «Снігова Королева» і «Лицарі Туманного Альбіону» Владислава Єрка. Всього цього явно не вистачає британцям. Нехай наші ілюстратори поступаються в експериментах із розрізами і колажами, проте їхні малюнки душевніші. І здатні захопити не лише малечу, а й (сама бачила) розчулити до посмішки дорослих.
Протягом цього місяця, у рамках проекту, заплановані зустрічі з українськими ілюстраторами, творчі майстерні з анімації, а також показ мультфільмів, знятих на основі малюнків до британських дитячих книжок. Долучитись до подій можна абсолютно вільно, лише завітавши до Британської Ради до кінця лютого. А вже наступного місяця виставка «поїде» до Львова, Харкова, Донецька та Одеси.