Як наймолодший, то найшвидший

16.09.2008

Як і під час бельгійського етапу, на результат «Гран–прі Італії» серйозно вплинув природний чинник. Дощ, який у суботу рясно поливав автодром у Монці, не дозволив лідерам цьогорічних перегонів показати в кваліфікаційних заїздах гідний результат. Льюїс Хемілтон із «Макларена» та Кіммі Райконнен із «Феррарі» опинилися взагалі за межами першої десятки.

Найкраще до складних погодних умов пристосувався Себастьян Феттель зі «стайні» «Торо россо» — саме він проїхав коло мокрою трасою з найкращим часом. Цей «поул» став першим у кар’єрі 21–річного німця, а Феттель виявився наймолодшим гонщиком, який будь–коли перемагав у кваліфікації. Другий час показав Хейкі Ковалайнен з «Макларена».

Команда «Торо россо» після кваліфікації могла розраховувати на залікові очки й від свого другого пілота, Себастьяна Бурде. За підсумками кваліфікації француз ішов четвертим, але в основній гонці через проблеми з двигуном стартував пізніше за інших і приїхав на фініш аж 18–м.

У неділю перед стартом гонки над Монцoю знову пішов дощ, і перші два кола боліди змушені були їхати слідом за машиною безпеки. Мокре покриття автодрому знову підіграло лідеру другої команди концерну «Ред булл». Болід Феттеля хоч і не є найпотужнішою машиною змагань, але, не маючи попереду перешкод, він проїхав дистанцію безпомилково й не дозволив обігнати себе жодному опоненту.

Нагоду випередити німця мав Льюїс Хемілтон. Лідер чемпіонату, почавши з 15–ї позиції, вже майже наздогнав лідера гонки, але на піт–стопі «Макларен» не вгадав із комплектом шин, тож британець фінішував лише з сьомим результатом. А шампанське разом із Феттелем пили фін Хейкі Ковалайнен та поляк Роберт Кубіца, які також зійшли на п’єдестал.

Феттель став наймолодшим гонщиком в історії «Формули–1», який не тільки перемагав на Гран–прі, а й узагалі потрапляв до числа призерів. Сам Себастьян назвав 14 вересня найкращим днем свого життя. Не приховував емоцій і співвласник команди «Торо россо» Герхард Бергер. «Як гонщик я вигравав Гран–прі в Монці ще 20 років тому, але тріумф у ролі власника теж мені до смаку», — порадів за команду легендарний австрієць.

Орест ПЕТРІВ

 

ТАБЛО

Чемпіонат з автоперегонів «Формула–1». 14–й етап.

«Гран–прі Італії» (Монца, 306,720 км; 53 кола)

Залікова вісімка: Феттель («Торо россо») — 1:26.47,000; Ковалайнен («Макларен») — відставання 12,512; Кубіца («БМВ–Заубер») — +20,471; Алонсо («Рено») — +23,903; Хайдфельд («БМВ–Заубер») — +27,748; Масса («Феррарі») — +28,816; Хемілтон («Макларен») — +29,012; Уеббер («Ред булл») — +32,048.

Особистий залік чемпіонату: Хемілтон — 78, Масса — 77, Кубіца — 64, Райконнен («Феррарі») — 57, Хайдфельд — 53, Ковалайнен — 51, Алонсо — 28, Труллі («Тойота») — 26, Феттель — 23...

Кубок конструкторів: «Феррарі» — 134, «Макларен» — 129, «БМВ–Заубер» — 117, «Тойота» — 41, «Рено» — 41, «Торо россо» — 27, «Ред булл» — 25, «Уїльямс» — 17, «Хонда» — 14.