Паранджа для КрАЗу

11.09.2008
Паранджа для КрАЗу

Муляжний образ східного «шейха» біля рекламного «КрАЗу» зовсім не випадковий? (Фото автора.)

Нещодавно адміністрація та профспілковий комітет холдингової компанії «АвтоКрАЗ» оприлюднили спільну постанову про введення стандарту одягу для своїх працівників. Останнім, згідно з цим вердиктом, рекомендується з’являтися на роботі у брюках, сукнях, спідницях, сорочках, блузах і костюмах ділового стилю. Звісно, краваток від чоловіків і «білого верху — чорного низу» від жінок тут не вимагають. Але й на різноманітні «пляжно–прогулянкові» варіанти одягу та взуття накладено табу.

Тож ті працівники Кременчуцького автомобільного заводу, котрі звикли вирушати з дому в шортах, майках, шльопанцях, коротеньких спідничках, кофтинах із глибоким декольте, топах чи блузках, які не прикривають живіт, у перші після запровадження нових правил дні доходили тільки до прохідної. Звідти їх відправляли додому перевдягатися чи перевзуватися. Жодних шансів потрапити на своє робоче місце не мають тепер і власники забрудненого чи порваного одягу.

Нововведення викликало чимало нарікань. Мовляв, у рекомендованому начальством одязі влітку надто спекотно, незручно, та й живемо ж ми у вільному від обов’язкової паранджі суспільстві... Хтось казав, що потрібного для проходження того своєрідного «кастингу» на прохідній «одягу монашок» у них узагалі немає. Але вибір між іміджем і зарплатою у людей невеликий. Звільнень через запровадження дрес–коду поки не зафіксовано.

Деякі жартівники пропонують вважати згадані «костюмовані» новації реверансом у бік партнерів «АвтоКрАЗу» з країн ісламського світу, ринки яких керівництво холдингу зараз намагається освоїти особливо активно. Водночас прес–служба холдингу всерйоз радить «озирнутися» на Захід: саме діловий стиль одягу провідні компанії світу здавна вважають неодмінною складовою загального рівня корпоративної культури. І відсутність на територіях їхніх підприємств працівників, убраних ледь не у пов’язки на стегнах, зовсім не заважає «Форду» чи «Мерседесу» домагатися непоганих результатів... Зрештою, до костюмів із краватками наших банкірів чи зовсім не «пляжної» уніформи працівників супермаркетів ми вже також звикли — звикнемо й до «заводського» дрес–коду.