61–річний шейх Тарік Мухамед бен Ладен, брат по батьку Осами бен Ладена, якого США називають «терористом світу» №1, планує збудувати найдовший у світі міст, який має зв’язати Ємен на Аравійському півострові з маленькою країною Джибуті у Східній Африці. Про це повідомив лондонський бізнес–часопис «Економіст». Наприкінці липня бен Ладен–старший підписав відповідну угоду з Джибуті. Загальна вартість проекту під назвою «Міста світла» просто фантастична — понад 200 млрд. доларів. Власне сама вартість будівництва мосту довжиною 28 кілометрів обраховується у 25 млрд. доларів, а решта — це вартість будівництва двох надсучасних міст з обох боків мосту. Реалізація проекту має розпочатися наступного року, а сам міст і два міста мають бути збудовані впродовж 15 років.
Міст спочатку з’єднає Ємен з островом Перім (також належить Ємену) в Баб–ель–Мандебській протоці, а вже звідти друга його гілка проляже до містечка Рас–Сіян, що на півночі Джибуті. Висота мосту має бути такою, щоб під ним могли проходити найбільші нафтові танкери.
Мухамед Ахмед аль–Ахмед, виконавчий менеджер компанії «Аль–Нор холдінгс», яка є частиною холдингу «Бен Ладен Груп», не звертає уваги на іронічні насмішки та коментарі, якими супроводжувалася презентація грандіозного проекту. Тарік бен Ладен уже зібрав для початку кількасот мільйонів доларів. Здійснюватиме ідею компанія «Ел3 Комюнікейшн» зі штаб–квартирою у Нью–Йорку. До проекту буде залучено кілька інших британських та американських будівельних компаній. Цікаво, що на чолі деяких із них стоять колишні високопосадовці адміністрації президента США Джорджа Буша та відставні американські військові.
Шейх Тарік бен Ладен мотивує будівництво мосту бажанням підштовхнути економічний розвиток бідних та відсталих держав, якими є Ємен і Джибуті, де нині правлять голод та кримінал. Президент Джибуті Ісмаель Омар Гуллех пообіцяв виділити шейху Таріку 500 квадратних кілометрів землі під закладання першого зі 100 майбутніх «міст світла», які його саудівська компанія «Бен Ладен Груп» планує побудувати згодом по всьому світу. Це повністю екологічно чисте місто на відновлюваних джерелах енергії називатиметься Нур–Сіті і розраховане воно на 2,5 мільйона мешканців. Місто–близнюк, з єменського боку, розраховане на 4,5 мільйона мешканців. Автори проекту запевняють, що завдяки цьому будуть створені мільйони нових робочих місць.
Критики сумніваються в шляхетних намірах шейха Таріка, оскільки коли в гру входять дуже великі гроші, то очікують ще більших прибутків. Важко повірити, що міст окупиться лише завдяки тому, що по ньому рухатимуться бедуїни на верблюдах. Справжня мета будівництва, якщо воно буде дійсно реалізоване, лежить на поверхні: висмоктати через цей шляхопровід велетенські природні багатства Африки.
ДОВІДКА «УМ»
Сучасний рекордсмен
На цей час найдовшим мостом світу є збудований 1998 року в Японії міст «Акасі–Кайке» довжиною 3911 метрів, що більш ніж у сім разів менше майбутнього мосту ім. Бен Ладена. Довжина його головного прольоту становить 1991 метр. Його прокладено над протокою Акасі, і він з’єднує місто Кобе на острові Хонсю з містом Авадзі на однойменному острові. Міст є частиною магістралі Хонсю–Сікоку і з часом увійде до системи трьох мостів, які з’єднують Хонсю і Сікоку.