Добро спецпризначення: як на Кіровоградщині створили центр для допомоги дітям з особливими освітніми потребами
Помічнянська громада Кіровоградської області, за вітчизняними мірками, має досить скромний бюджет. >>
Амазонки у спортзалі.
Поняття «воїн», «герой» асоціюються, у першу чергу, з чоловіками. Хоча в історії людства, й України зокрема, є багато прикладів жіночої сили й відваги. Ще Геродот писав про племена войовниць–амазонок на території сучасного Приазов’я і Наддніпрянщини. Переповідають, що у війську князя Святослава були дівочі полки, та й билини про богатирок–поляниць виникли не на порожньому місці. Школа жіночого бойового мистецтва «Асгарда», що діє в Києві, можливо, виховує нових «амазонок».
Школа «Асгарда» діє всього шість років. До неї приходять дівчата, яких не влаштовує «звичне» жіноче життя. Керує нею 30–річна Катерина Тарновська. Зустрівши на вулиці цю тендітну жінку з русою косою до пояса, ви навряд чи здогадаєтесь, що вона — професійний боєць з багаторічним стажем. Коли пані Катерина заходить до залу, її учениці вклоняються на знак пошани і говорять: «Слава Уммії!» — так у школі звуть наставницю.
«Я народилася з бажанням бути сильною. Вже у п’ять років професійно займалась спортивною акробатикою, — розповідає пані Катерина. — У дитинстві товаришувала з хлопцями, мала намір служити в армії. У юнацькі роки захоплювалась фільмами за участю Брюса Лі, Чака Норіса, займалась рукопашним боєм та карате, мріяла потрапити до Шаоліню. Навчаючись у Дніпропетровському інституті фізичного виховання, захопилася ідеєю національних єдиноборств. Почала вивчати бойовий гопак, отримала безліч перемог і статус тренера».
Але бойові мистецтва — це все–таки чоловіча «парафія», до якої жінок пускають ой як неохоче. Особливо коли відчувають їхню перевагу. Засновник бойового гопака Володимир Пилат запропонував оригінальне вирішення цієї проблеми — створити спеціальну школу для войовничих дівчат.
«2002 року в Саках відбувся з’їзд Спілки української молоді, куди нас запросили попрацювати тренерами, — згадує Катерина. — Організатори просили проводити дівочі заняття окремо від парубочих. Тренуючи дівчат, я спостерігала, як вони змінюються та вирізняються поміж інших. Цікаво, що потім ці два колективи об’єднались. Я зрозуміла, що ідея жіночого бойового мистецтва цілком реальна».
Для нового бойового мистецтва довго обирали назву. Слово «Асгарда» — міфічне місце проживання богів Асів, знайшли в історичній книзі. Сама засновниця має власне тлумачення: «Ас» — досконалість, «гар» — символ вогню і горіння, «да» — символ водної стихії (від богині Дани).
На початку і наприкінці тренування дівчата вигукують гасла. «Слава українським жінкам!» — «Гордості і честі!» — лунає у відповідь. Далі моляться, стоячи на одному коліні, та співають, ставши в коло. Пісень, що змальовують жіночий героїзм, не так багато, тож частину з них дівчата склали самі. «Я безстрашна, я орлиця, я не слабша за орла, я огненна блискавиця, я вода із джерела», — своєрідна мантра, виспівуючи яку вдається подвоїти сили.
Амазонки вбрані в білі шаровари й вишиванки, оздоблені синіми зірочками. Це ознака приналежності до першого рівня майстерності «Зоряниця». «Вишивку робимо самі на заняттях із рукомесла, — розповіли «амазонки». — Це не просто прикраса, а закодована система знаків, оберіг і збирач енергії. Візерунки й колір однострою мають відповідати рівню майстерності. Їх у Асгарді сім — Зоряниця, Східниця, Літавиця, Козачка, Зрівна, Віста, Волхвиня».
Окрім одягу, дівчата відрізняються зачісками, хоч усі мають довге волосся, заплетене в коси. В усіх бойових культурах коса — це зачіска воїна, як чоловіка, так і жінки. Учениці першого рівня заплітають одну косу, другого — дві, і так далі. Волосся, заплетене в тугу косу, може стати таємною зброєю. Різким майстерним порухом голови косою можна вибити ворогу зуби. Свого часу цим «прийомчиком» користувалися козаки. Заплівши довгого чуба в кіску, вплітали металевий важок. За допомогою такої зачіски суперника вражали в очі.
На заняттях дівчата опановують бойову техніку і прийоми самозахисту в екстремальних ситуаціях. Є і спеціальні жіночі хитрощі — наприклад, удар «стопний» зручно наносити у туфлях на високих підборах. Стусан (удар рукою) «чига» — здатен зламати щелепу, але не завдає шкоди ніжним дівочим рукам. Ще амазонки вивчають різні види історичної зброї — вправляються з шаблями, серпами, ланцюгами, палицями та стріляють із лука.
Настя Бурдейна успішно опановує спортивний напрям, має безліч перемог. «Цього року посіла перше та два третіх призових місця на міжстильових змаганнях у Дніпропетровську, — хвалиться Настя. — Коли вдягаю рукавички і виходжу у змагове коло — бачу ціль і б’ю, відчуваючи впевненість, силу і міць, але не агресію. Суперника треба поважати».
Але не боями єдиними живуть дівчата, і помилиться той, хто вважатиме їх феміністками. Куховарство, вишивання, в’язання, бісероплетіння, а також анатомія, фізіологія, психологія, медицина потрібні амазонці не менше, ніж бої на шаблях. Крім того, неабияку увагу в школі приділяють розвитку творчих здібностей. «Я дуже люблю співати, — розповідає Богдана Світлак. — У нас щотижня є заняття з вокалу. Ми з дівчатами навіть записали на студії компакт–диск амазонських пісень. Крім того, вивчаємо сучасні й народні танці, театральне мистецтво».
Незалежно від напрямів, дівчата–амазонки вивчають усі необхідні науки, закони й норми життя. «Амазонка має вирізнятися з–поміж інших, бути успішною, уміти раціонально використовувати свій час — не на безглузді розваги, а на самовдосконалення. Жінка повинна бути строгою і гордою, уміти фільтрувати власне середовище, не водитися з людьми, що мають шкідливі звички та викривлені світоглядні цінності. Не боятися бути «білою вороною», — повчає учениць Уммія.
Стати жінкою–воїном можна у будь–якому віці. Богдана Світлак розповідає, що почала займатися у вісім років. «Тато дуже хотів, щоб ми з братом вивчали бойове мистецтво, привів нас на гопак. Брат покинув, а я уже сьомий рік тренуюсь, перейшовши на Асгарду». Захопленням доньки перейнялася її мама. І почала відвідувати оздоровчі заняття у клубі «Дана», що діє при школі (своєрідний шейпінг на основі бойового мистецтва). «Оскільки я маю більше досвіду, мама часто питає у мене, що і як краще робити, просить виправляти помилки. А взагалі вона мене дуже підтримує і пишається моїми досягненнями», — говорить Богдана.
Помічнянська громада Кіровоградської області, за вітчизняними мірками, має досить скромний бюджет. >>
Проєкт системи оповіщення Полтавської територіальної громади обійдеться місцевому бюджету в 1 копійку. >>
Снайпер підрозділу активних дій ГУР МО України з позивним “Лектор” знищив російського окупанта кулею калібру .338LM на відстані 2069 метрів. >>
Одразу після оприлюднення скандального розслідування "Української правди" щодо вимагання грошей і знущання над військовими у 211-ій понтонно-мостовій бригаді Сил підтримки ЗСУ головнокомандувач Олександр Сирський призначив перевірку. >>
Ледь не щомісяця сироварка Лідія Корсун із Лазірок Лубенського району на Полтавщині дивує своїх покупців новими смаками й кольорами домашніх сирів. >>
Виконуючи бойове завдання в суботу, 14 грудня, загинув льотчик 299-ї бригади тактичної авіації Повітряних сил Збройних сил України. >>