Уперше етап чемпіонату «Формули–1» відбувся на новій трасі у Валенсії — саме сюди, до Іспанії, перенесли «Гран–прі Європи», який раніше проводили на німецькому «Нюрнбургрингу». Нове місце змагань — нові відчуття й емоції. По суті, траса у Валенсії є міською, вуличною. В одному місці вона навіть проходить по розвідному мосту Астильрос, під яким у «звичайні» дні в порт заходять кораблі. Водночас за своїми характеристиками траса не схожа на вуличну «вертушку» Монако, адже має достатню ширину, чимало довгих прямих ділянок, що дозволяє розвивати високу швидкість.
Отже, дебютний «Гран–прі» у Валенсії виграв Феліпе Масса з «Феррарі». Бразильський пілот посів перше місце за підсумками кваліфікації й нікого не пропустив поперед себе по ходу основної гонки. Наступні місця на подіумі дісталися, відповідно, другому й третьому номерам суботньої кваліфікації — британцю Льюїсу Хемілтону з «Макларена» й полякові Роберту Кубіці («БМВ–Заубер»).
Попри це, нудними перегони на березі Середземного моря не були. Досить сказати, що іспанець Фернандо Алонсо з «Рено», який дуже хотів успішно виступити перед співвітчизниками, вибув із боротьби через зіткнення з Казукі Накаджимою на самому старті.
Партнер Масси по «Феррарі», чинний чемпіон світу Кімі Райкконен змушений був зійти за 12 кіл до фінішу, коли в його боліді загорівся двигун. На другому піт–стопі Кімі помилився і травмував одного з механіків своєї команди. А Кубіца мав певні проблеми, коли на дистанції під його машину залетів поліетиленовий пакет...
«Це просто фантастика — виграти цю гонку, особливо після невдачі в Будапешті, — сказав після фінішу тріумфатор. — Я добре стартував, витискав максимум уже з перших кіл. І в другій частині гонки машина була пречудовою. Чи можу я просити про більше на своєму сотому «Гран–прі»?» І хоча бразилець радісно констатував, що його команда «виконала чудову роботу», однак тут же змушений був «пошкодувати через те, що трапилося з Кімі (Райкконеном)». «Потрібно добряче вивчити, що там із нашою надійністю», — сказав Масса, маючи на увазі, що вже на кількох поспіль етапах в одного з болідів «Скудерії» виникають технічні проблеми.
З огляду на це, вельми задоволеними були й представники «Макларена». Адже Хемілтон та Ковалайнен на двох набрали 13 очок, і «Срібні стріли» в Кубку конструкторів наблизилися до «Феррарі». Загострюється боротьба і в індивідуальному заліку, де лідера — Льюїса Хемілтона — й найближчого переслідувача — Феліпе Массу — розділяє лише шість очок. Не втрачає оптимізму й Райкконен, який говорить, що до завершення чемпіонату є ще шість етапів, і за них можна набрати 60 балів, тож головні події ще попереду. «Рано стверджувати, ніби я вибув із боротьби за титул. Ситуація змінюється стрімко, а в турнірній таблиці все досить заплутано», — заявляє зірковий фін.
ТАБЛО
12–й етап чемпіонату світу. «Гран–прі Європи». Валенсія, міська траса
(57 кіл, 308,883 км)
Залікова вісімка: Масса («Феррарі») — 1:35.32,339; Хемілтон («Макларен») — відставання 5,611; Кубіца («БМВ–Заубер») — +37,353; Ковалайнен («Макларен») — +39,703; Труллі («Тойота») — +50,684; Феттель («Торо россо») — +52,625; Глок («Тойота») — +1.07,990; Росберг («Уїльямс») — +1.11,457.
Загальний залік після 12 етапів: Хемілтон — 70 очок, Масса — 64, Райкконен («Феррарі») — 57, Кубіца — 55, Ковалайнен — 43, Хайдфельд («БМВ–Заубер») — 41, Труллі — 26, Уеббер («Ред булл»), Алонсо («Рено») — 18, Глок — 15, Піке («Рено») — 13, Баррікелло («Хонда») — 11...
Кубок конструкторів: «Феррарі» — 121, «Макларен–Мерседес» — 113, «БМВ–Заубер» — 95, «Тойота» — 41, «Рено» — 31, «Ред булл» — 24, «Уїльямс» — 17, «Хонда» — 14, «Торо россо» — 11, «Форс Індія» — 0.