Будьте, як у морі

22.08.2008

Напередодні чергового візиту до Донецька експертів УЄФА, які перевіряють рівень готовності шахтарської столиці до проведення Євро–2012, керівні донеччани не приховують свого хвилювання. Адже, чого гріха таїти, спортивні об’єкти і особливо дороги та транспорт поки не відповідають вимогам, що могли б задовольнити перевіряючих, а затим і численних закордонних гостей. А готелів у місті, попри зведення низки нових, взагалі не вистачає. Отож, шукаючи вихід із ситуації, господарі не виключають і не зовсім традиційних варіантів для розв’язання згаданої проблеми. Приміром, з’явився намір влаштувати для гостей Євро «донецького розливу» комфортабельні готелі на плаву. Цю ідею, зокрема, нещодавно озвучив міський голова Донецька Олександр Лук’янченко.

Ідеться, звісно, не про головну водну артерію — річку Кальміус, що несе свої брудні води Донецьком і яку туристам ліпше не показувати, а про Азовське море. «У нас є Маріупольський морський порт, — каже міський голова Донецька, — а по Дону ходять теплоходи класу «річка–море» з комфортністю чотири та п’ять зірок. Отже, можемо зафрахтувати ці кораблі на час проведення Євро–2012, поставити їх в Маріуполі біля причалу і таким чином зняти частину питань щодо висококомфортабельних готелів.

Певна річ, приписувати метикуватим донеччанам авторство цієї ідеї було б некоректно. Бо подібне практикувалося, наприклад, під час проведення Олімпійських ігор в Афінах у 2004 році. Більше десяти плавучих готелів, серед яких були й п’ятизіркові, тоді стояли на якорі в порту міста Пірей. Вони змогли вмістити понад 13 тисяч гостей. Причому тут мешкали не тільки туристи, а й самі спортсмени і навіть члени Олімпійського комітету. Однак у випадку з проведенням матчів футбольної першості Європи в Донецьку цей варіант поки виглядає досить примарним.

По–перше, ті ж причали Маріупольського морського порту, що, до речі, розташований за добру сотню кілометрів від Донецька, вже давно не обслуговують пасажирські теплоходи. Нині тут відбувається лише розвантаження (та навпаки) тільки вантажних суден і цілодобовий стук–грюк навряд чи сподобається постояльцям готелів на плаву. А по–друге, російські судна класу «річка–море» можуть претендувати максимум на три зірки. До того ж фахівці запевняють, що в групі компаній «Азово–Донське пароплавство», розташованого в Ростові–на–Дону, взагалі немає пасажирських суден. Щоправда, є ще Московська компанія «Річфлот», однак її пасажирські теплоходи здаються в оренду, проте не використовуються під готелі.

Саме тому, дуже схоже, варіант із ймовірністю фрахтування російських суден під готелі для гостей Євро–2012 поки так і залишиться варіантом. А донеччани тим часом тепер згадують про ще одну схожу ідею, якою колись «загорівся» ще попередній «мер» Донецька. Тоді по Кальміусі на повному серйозі планували пустити річкові трамваї. І хоча багато відтоді скинули в річку тутешні промислові підприємства шкідливих відходів, звісно, про той задум тепер не згадують.