Масса приємності для Хейккі

05.08.2008
Масса приємності для Хейккі

Хейккі святкує перемогу в Будапешті. (Фото Рейтер.)

Хоча траса «Хунгароринг» не належить до найцікавіших автодромів «Формули–1», минулих вихідних керівники «королівських перегонів» пролонгували контракт із «Гран–прі Угорщини» аж до 2016 року. Ніби виправдовуючи таке рішення, учасники 11–го етапу світової першості позавчора видали, можна сказати, сенсаційну гонку. Вперше в кар’єрі головний приз здобув Хейккі Ковалайнен — фінський пілот «Макларена». Слідом за ним — ще одна несподіванка — фінішував німець Тімо Глок із «Тойоти», третім приїхав чинний чемпіон, представник «Феррарі» Кімі Райкконен.

Усе могло скластися гладше, якби за три кола до фінішу не зійшов із дистанції інший пілот «Скудерії» — Феліпе Масса, котрий лідирував упродовж 67 кіл. За підсумками кваліфікації два чільні місця у стартовій ґратці зайняли пілоти «Макларена» — Хемілтон і Ковалайнен, однак Масса, почавши третім, майстерно обійшов обох суперників уже в першому віражі. І всього за три кола до фінішу в бразильця задимівся двигун — він мусив зійти з дистанції. Після цього з боксів «Феррарі» порадили іншому своєму гонщику, фіну Райкконену, не надто «гнати коней», а доїхати до фінішу бодай третім. Тож Ковалайнен і Глок тріумфально закінчували гонку без тиску з боку іменитих пілотів.

Технічні проблеми спіткали й фаворита етапу — Льюїса Хемілтона. Він тривалий час становив гідну конкуренцію Массі, однак на 40–му колі отримав ушкодження колеса (начебто через уламок на трасі), тож має тішитися п’ятим підсумковим місцем. «Гонка могла скластися й гірше, — визнає британець. — Навіть із пошкодженою шиною я фінішував, набрав чотири залікові очки й збільшив свій відрив у чемпіонаті. Мої вітання Хейккі з його дебютною заслуженою перемогою на цьому «Гран–прі».

26–річний напарник навіть після неочікуваної перемоги поводився стримано, як і належить уродженцеві фінської півночі. «Цього року вже були гонки, коли я мав вигравати, проте траплялися якісь неприємності, — наводить слова Хейккі офіційний сайт «Формули–1». — А в Будапешті нарешті все склалося на мою користь. Я щосили намагався тиснути на Феліпе, і в підсумку це спрацювало. Шкода, що він закінчив гонку завчасно. Моя машина була краща, я міг і так вирвати перемогу. Це фантастичний момент, до якого я йшов багато років. Сподіваюся, ця перемогабуде першою з багатьох».

Цікаво, що ще до цього успіху, напередодні угорського етапу, керівництво «Макларена» поклало край чуткам про вихід Ковалайнена з команди, заявивши, що фінський пілот залишиться в «Срібних стрілах» і наступного року.

Наступний етап — «Гран–прі Європи» у Валенсії — відбудеться 24 серпня.

 

ТАБЛО

Чемпіонат з автоперегонів «Формула–1».
11–й етап. «Гран–прі Угорщини» (Будапешт, 305,536 км, 77 кіл)

Залікова вісімка: Ковалайнен («Макларен») — 1:37.27,067; Глок («Тойота») — відставання 11,061; Райкконен («Феррарі») — +16,856; Алонсо («Рено») — +21,614; Хемілтон («Макларен») — +23,048; Піке («Рено») — +32,298; Труллі («Тойота») — +36,449; Кубіца («БМВ–Заубер») — +48,321.

Особистий залік чемпіонату: Хемілтон — 62, Райкконен — 57, Масса («Феррарі») — 54, Кубіца — 49, Хайдфельд («БМВ–Заубер» — 41, Ковалайнен — 38, Труллі — 22, Алонсо, Уеббер («Ред булл») — 18, Піке, Глок — 13, Барікелло («Хонда») — 11...

Кубок конструкторів: «Феррарі» — 111, «Макларен» — 100, «БМВ–Заубер» — 90, «Тойота» — 35, «Рено» — 31, «Ред булл» — 24, «Уїльямс» — 16, «Хонда» — 14, «Торо россо» — 8.