Обов’язковою умовою нашого проекту є розробка рекомендацій для Міністерства освіти і науки. Вже зараз бачимо, що треба якось відрегулювати ситуацію, коли діти подають документи в усі можливі ВНЗ. Ну не вірю, що дитина хоче вчитися на 15 абсолютно різних факультетах. Адже є вступники, які мріяли про один ВНЗ, прийшли сюди з оригіналами документів, і в них немає ніяких переваг перед тими, хто вступає на 15 факультетів. Ти ж маєш чітко знати, ким хочеш бути. Одночасно займатися сільським господарством, менеджментом, туризмом, правом — ненормально. Ще одна велика проблема — масштабний наплив пільговиків. Уявіть стан дітей, які прийшли з сертифікатами, що мають високі бали, вірячи, що нарешті настала чесна ера, а вийшло, м’яко кажучи, далеко не так. Дитина вчилась, мріяла про вступ, усе робила для того, аби її мрія збулася, а їй сказали: місця немає... Пільговики претендують, як правило, на найбільш рейтингові факультети. В окремих ВНЗ просто нівелюється сертифікат незалежного оцінювання.
Тому треба з цим щось робити. Адже коли приходить дитина з сертифікатом 180 балів, а для неї немає місця, бо там пільговик із дуже низьким балом, — це несправедливо. У певних ВНЗ був конкурс пільговиків! Я розумію, що пільгові категорії — це діти, які дуже постраждали, але ж треба враховувати і права інших абітурієнтів. Як на мене, добре було б зробити так: дитина, яка хоче скористатися пільгою, має розраховувати лише на певний відсоток місць. Переконана: для всіх дітей мають існувати рівні умови, щоб та якісна освіта, про яку ми говоримо і до якої прагнемо, була доступна кожному.
Ірина КОНЧЕНКОВА,
виконавчий директор
міжнародної неурядової організації
«Школа рівних можливостей»