Перегони з вибуванням

09.07.2008
Перегони з вибуванням

Обладнана у «байкерському» стилі вантажівка КрАЗ стала захоплюючою сенсацією під час її презентації на малій батьківщині в Кременчуці. Ще б пак! Відвідувачі місцевого автошоу «КрАЗ–2008» побачили справжнє моторизоване диво зі всіма атрибутами «найкрутішого» байку — нікельованими дугами, такими ж яскравими металевими заклепками, кулеметом на кабіні й навіть змонтованим між нею та кузовом... пивбаром.

Усі ці «навороти» зробили не якісь фани байкерського руху, котрі переплутали вантажівку з мотоциклом, а самі КрАЗівці. Офіційно вони назвали своє нове дітище KRAZI, що співзвучне з англійським словом crazy (шалений). Хоча ті ж таки «батьки» пофарбованої в темно–зелений колір вантажівки одразу дали їй ще гучніше прізвисько — «Крокодил». Оскільки, мовляв, їхній КрАЗ найбільше нагадує цю тварину — такий же довгий, гостроносий та потужний, здатний підкорювати навіть болота.

Кажуть, уже під час перших оглядин «Крокодила» на кременчуцькому автошоу делегація однієї з арабських країн готова була купити його за півмільйона доларів. Але керівництво холдингу продавати «розцяцьковану» новинку не збирається. Адже виготовили її не для розваг вітчизняних чи закордонних багатіїв, а передовсім для популяризації КрАЗівського бренду. Тому най­ближчим часом «байкерська» автівка стане «завсідником» усіляких виставок і шоу. За межами рідного міста її вперше виставлять у серпні на Жабокрицькому майдані у Великих Сорочинцях під час знаменитого ярмарку.

У цьому ж році кременчуцькі автомобілебудівники планують створити і значно серйозніші новинки. Одна з них вирізнятиметься передовсім незвичним для КрАЗів розташуванням кабіни, яку вгніздять над двигуном. Інша являтиме собою самоскид вантажопідйомністю 30 тонн із колісною формулою 8х6. Останній мають запустити в серійне виробництво вже за кілька місяців. А от так же серйозно й вагомо «просунути» власний бренд на закордонному ринку поки що не вдається. Прикро, але чи не головний для вантажівок подібного класу міжнародний іміджевий захід, яким є світове авторалі Париж—Дакар, для творців українських важковаговиків залишається лише мрією.

Як відомо, минулої зими наша КрАЗівська команда мала намір випробувати цю найпрестижнішу трасу на спеціально підготовленій вантажівці, що мала виконувати функції автомобіля технічної допомоги. Однак тоді «Дакар» відмінили через неможливість гарантувати безпеку його учасникам на африканському континенті. Водночас фахівці Кременчуцького автозаводу спільно з харківськими конструкторами розробили креслення вантажівки «КрАЗ–Самум», призначеної для безпосередньої участі у світових перегонах. Але далі таких креслень справа не зрушила.

За словами голови правління холдингу «АвтоКрАЗ» Сергія Сазонова, нинішній уряд, як і попередні, не відгукнувся на прохання «КрАЗівців» профінансувати підготовку єдиної вітчизняної великовагової вантажівки до ралі Париж—Дакар. Тут ідеться про 50—60 мільйонів гривень, необхідних для випуску щонайменше кількох таких автівок (згідно з правилами змагань, до них не допускаються «екзоти», відтворені в одному екземплярі). Вільних же коштів на виготовлення згаданих суто «спортивних» автомобілів, які змушені будуть простоювати місяцями до наступних ралі, на підприємстві зараз немає.