Ковалайнен, Уеббер, Райкконен, Хемілтон — так виглядали перші дві лінії стартової ґратки «Гран–прі Великої Британії» за підсумками суботньої кваліфікації. «Вітаю Хейккі з першим «поул–позишн» у його кар’єрі, — прокоментував ситуацію напарник Ковалайнена по команді «Макларен–Мерседес» Льюїс Хемілтон. — А я почувався впевнено: машина їхала добре, швидкість була на рівні, хіба що на своєму першому швидкому колі у третьому заїзді я рухався не дуже правильно, тож не зміг вибратися в лідери. Проте в нас є гарна стратегія на завтра. З урахуванням можливого дощу в недільній гонці буде можливо все. Сподіваюся вдало виступити перед домашньою публікою».
Британець як у воду дивився. Причому — в конкретному значенні цих слів. Адже в неділю, перед самим початком основного заїзду, над трасою у Сильверстоуні розверзлися небеса, і ледь не половина гонки більше скидалася на водне поло, а не на «Формулу–1». В умовах зливи швидкісні характеристики болідів відходять на задній план, і в перегонах справді стає «можливо все» — звісно, з поправкою на досвід і майстерність пілотів.
Тож Льюїс Хемілтон фінішував у гордій самотності. Давно вже перевага переможця «Гран–прі» над найближчим із переслідувачів не сягала хвилини з гаком. При цьому одного з головних суперників — Кімі Райкконена з «Феррарі», котрий посів четверте місце, — Хемілтон обійшов на півтора кола! «Без сумніву, це найбільш значима перемога в моїй кар’єрі», — констатував Льюїс.
Уже на самому старті Хемілтон вийшов на друге місце, а на четвертому колі, майстерно пригальмувавши серед калюж, обійшов і партнера по команді Ковалайнена. Надалі лідер «Макларена» вже нікому не віддав провідної позиції. На вкритій водою дорозі Льюїса розвернуло тільки раз, тоді як декого з основних суперників — навіть по тричі! Достроково завершили перегони семеро гонщиків, у тому числі й поляк Роберт Кубіца з «БМВ–Заубер». До речі, коли дощ трохи вщух, на трасу в околицях Лондона, наче знущаючись над пілотами, вискочив... заєць.
Дуже проблемним був цей день для «Феррарі». Напередодні у кваліфікації механіки на піт–стопі не змогли швидко поміняти заднє колесо в боліді Феліпе Масси, на той час — лідера загального заліку. Команді довелося вибачатися перед бразильцем за те, що він у неділю мусив стартувати аж із дев’ятої позиції. Не вгадавши з гумою, Масса йшов надто повільно, двічі вилітав зі складної траси, ще раз його розвертало — відкидало навіть на 17–те місце. У підсумку бразилець фінішував 13–м — останнім із тих, хто не зійшов. На тлі такого провалу Масси та невдалих рішень команди «Феррарі» загалом четверте місце іншого представника «Скудерії» — минулорічного чемпіона Кімі Райкконена — виглядає просто межею бажань.
Натомість досвідчений бразилець Баррікелло, який нині представляє «Хонду», підібрав правильну гуму для сильного дощу, обійшов численних фаворитів і вперше після тривалої перерви піднявся на подіум. Перед ним фінішували тільки Хемілтон та відкриття цього сезону Хайдфельд із «БМВ–Заубер», який стартував із п’ятого місця.
Ось так нинішній сезон «королівських перегонів» сягнув свого екватора. Перед наступними дев’ятьма етапами боротьба фактично починається спочатку, адже одразу троє гонщиків — Хемілтон, Масса й Райкконен — мають однакову кількість очок (британець посідає перше місце лише за додатковими показниками). Тільки на два очки менше в Кубіци. Кажуть, такої щільності загальний залік «Ф–1» не знав із 80–х років минулого століття! У Кубку конструкторів боротьба також загострюється: Ковалайнен приїхав п’ятим, долучивши свої чотири очки до загальної скарбнички «Макларена».
Команди продовжать боротьбу 20 липня в німецькому Хоккенхаймі.
ТАБЛО
Чемпіонат з автоперегонів «Формула–1».
Дев’ятий етап. «Гран–прі Великої Британії» (Сильверстоун, 308,335 км, 60 кіл)
Залікова вісімка: Хемілтон («Макларен») — 1:39.09,44; Хайдфельд («БМВ–Заубер») — +1.08,50; Баррікелло («Хонда») — + 1.22,20; Райкконен («Феррарі») — +1 коло; Ковалайнен («Макларен») — +1 коло; Алонсо («Рено») — +1 коло; Труллі («Тойота») — +1 коло; Накаджима («Уїльямс») — +1 коло.
Загальний залік чемпіонату: Хемілтон, Масса («Феррарі»), Райкконен — 48, Кубіца («БМВ–Заубер») — 46, Хайдфельд — 36, Ковалайнен — 24, Труллі — 20, Уеббер («Ред булл») — 18, Алонсо («Рено») — 13, Барікелло («Хонда») — 11...
Кубок конструкторів: «Феррарі» — 96, «БМВ–Заубер» — 82, «Макларен» — 72, «Тойота» — 25, «Ред булл» — 24, «Уїльямс» — 16, «Рено» — 15, «Хонда» — 14, «Торо россо» — 7.
ДО РЕЧІ
Нинішні перегони в Сильверстоуні були передостанніми для цієї траси. Бос «Формули–1» Берні Екклстоун та Федерація автоспорту підтвердили факт підписання контракту з трасою в Донінгтоні, яка прийматиме «Гран–прі Великої Британії» у 2010—2019 роках. Тож у наступному сезоні «королівські перегони» попрощаються з автодромом у передмісті Лондона. Хоча британці й дуже любили Сильверстоун, однак вони визнають: головне, що Велика Британія зберегла свій національний етап «Формули–1».
Що ж до Донінгтона (це значно північніше Лондона — неподалік міста Лестер у Центральній Англії), то, скажімо, Джейсон Баттон змагався там в інших автомобільних дисциплінах і називає трасу в графстві Лестершир цікавою, хоча водночас і такою, що потребує поліпшення відповідно до сучасних стандартів. Автодром поруч із селом Касл Донінгтон збудували ще в 1931 році. «Формула–1» провела тут один етап у 1993 році — тоді «Гран–прі Європи» виграв Айртон Сенна із команди «Макларен–Форд».