«Імовірною причиною авіакатастрофи на скнилівському летовищі у Львові могло стати пошкодження лівого двигуна літака Су-27», — таку сенсаційну заяву зробив під час прес-конференції у Львові адвокат керiвника польотами Яцюка Віталій Домашовець. Отож версія причин авіакатастрофи, яка 27 липня 2002 року забрала життя 77 людей, за його словами, виглядає так. Коли літак після виконання однієї з фігур вищого пілотажу опинився на гранично малій висоті, пілотам на висоті 11 метрів усе ж вдалося вивести його у горизонтальний політ. Але відразу після цього відмовив лівий двигун і відбувся крен літака вліво. Факт відмови лівого двигуна підтверджується даними «чорної скриньки». А деякі фото- та відеоматеріали (зокрема, кадри телеканалу ICTV) свідчать, що за мить до відмови двигуна під лівим крилом зафіксовано невстановлений предмет, який рухався назустріч літаку. При цьому, за оцінками деяких фахівців, його швидкість могла становити 1000-1700 метрів за секунду. Саме таким характеристикам відповідає ракета класу «Земля — повітря», яку випустили з установки «Ігла». На переконання адвоката, ця інформація може кардинально змінити погляд на причини трагедії. Водночас слідство просто не звертає уваги на прохання захисників дослідити, що за дивний предмет зафіксовано на відеоплівці перед падінням Су-27.
Тим часом ще один адвокат — Сергій Казимир, який захищає командувача 14 авіакорпусу генерал-майора Стрельникова, — вважає що саме слідство проводилось необ'єктивно та упереджено, зокрема, слідчі проігнорували низку клопотань захисту, не взяли до уваги окремі факти, а деякі висновки взагалі є сфальсифікованими. Наприклад, у розшифровках немає команд, які подавав керівник польотів Юрій Яцюк, а от команди, яких він не давав (це робив бортовий комп'ютер), приписують саме Яцюкові.
Натомість прес-служба Генеральної прокуратури України стверджує у розповсюдженому прес-релізі, що «слідчою групою ретельно вивчено усі матеріали справи, заслухано сотні свідків, проведено 400 експертиз: судово-медичних, психолого-психіатричних, технічних, судових та інших». Загалом обвинувачених по справі — десятеро чоловік. Серед них — обидва льотчики, які керували Су-27, безпосередні керівники польотів та керівництво вищих інстанцій по лінії Міноборони. Матеріали справи нараховують понад 150 томів. Після того як обвинувачені та їхні адвокати завершать ознайомлення з матеріалами, справу буде передано до суду. Постраждалими по справі визнано 512 людей.
Iнна СТЕПАНЧУК,
Олександр СИРЦОВ.