«Феррарі» зміцнює свої позиції в Кубку конструкторів: на «Гран–прі Франції» у Маньї–Курі італійська «стайня» оформила дубль і відтак випереджає найближчих переслідувачів із «БМВ–Заубера» та «Макларена–Мерседеса» вже, відповідно, на 19 і 33 очки.
Першим до фінішу приїхав Феліпе Масса. Завдяки цій перемозі — третій у сезоні і восьмій у кар’єрі — він очолив загальний залік чемпіонату. До речі, Масса став першим бразильцем на цій позиції після далекого 1993 року, коли в «королівських перегонах» лідирував Айртон Сенна.
Такому успіху 27–річного пілота з Латинської Америки посприяли технічні несправності в боліді його партнера по команді Кімі Райкконена. Чинний чемпіон світу за підсумками кваліфікації посів перше місце, і цей «поул» став для «Феррарі» 200–м в історії. Масса стартував із другого місця й тримався за партнером упродовж майже половини дистанції. Але після першого заїзду на піт–стоп фінський гонщик несподівано почав втрачати швидкість — як виявилося, через збої у випускній системі двигуна. Райкконен без питань поступився Массі чільною позицією, аби через власні проблеми не гальмувати й напарника. Пізніше Кімі зізнався: тоді він подумав, що взагалі не зможе фінішувати. Однак невдовзі мотор якось налагодився, і Райкконен таки привіз своїй команді друге місце.
По суті, основна боротьба на автодромі в Бургундії точилася за «бронзову» сходинку п’єдесталу. Спочатку третю позицію виборювали Ярно Труллі, Фернандо Алонсо і Роберт Кубіца. Але невдовзі з’ясувалося, що висока швидкість Алонсо пов’язана зовсім не з прогресом «Рено», а з порожніми баками. Екс–чемпіон одним із перших заїхав у бокси, а коли заправився, то був уже за межами десятки. Згодом Алонсо вийшов на сьому позицію, але за коло до фінішу його обігнав партнер по команді Нельсон Піке. Для сина славнозвісного бразильця цей обгін був дуже принциповим, а два очки стали першими, здобутими у «Формулі–1». Тож Нельсіньйо після фінішу ледь стримував емоції й обіцяв «так тримати».
Що ж до ще одного місця на подіумі, то третім фінішував італійський ветеран Ярно Труллі із «Тойоти». На останніх колах відчайдушну боротьбу з ним вів Хейкі Ковалайнен — дійшло до того, що суперники навіть ударилися колесами, однак вище четвертого місця представник «Макларена» піднятися не зміг.
«Срібним стрілам» цього уїк–енду взагалі дуже не щастило. За підсумками кваліфікації Ковалайнена оштрафували на п’ять місць — він заблокував Уеббера, тож стартував з 11–ї позиції. Ще один пілот британсько–німецької команди, Льюїс Хемілтон, хоч і показав у кваліфікаційних заїздах третій час, та мусив починати з 13–ї сходинки — нагадаємо, після помилки на попередньому етапі темношкірий пілот отримав пенальті у вигляді пониження на десять місць. Хемілтон почав відіграватися і вирвався на дев’яте місце, але судді вирішили, що при обгоні Себастьяна Феттеля на повороті, йдучи по внутрішньому радіусу, британець свідомо й забагато зрізав шикану. Відтак Льюїса засудили до штрафного заїзду на піт–лейн. Навіть після цього він відіграв ще сім місць, але фінішував лише десятим.
І боси «Макларена», і сам Хемілтон упевнений, що обгін був здійснений за правилами. Однак сперечатися марно. Льюїс констатує, що вже третє «Гран–прі» в цьому чемпіонаті він закінчив без очок. Але, зауважує британець, Райкконен посеред минулого сезону теж чимало програвав, а зміг–таки стати чемпіоном. Попереду ще десять етапів, час є, а реваншуватися Льюїс збирається вже 6 липня, перед британською публікою на «Сильверстоуні».
А описані вище перегони в Бургундії, на трасі в Маньї–Курі, можуть стати останніми, якщо організатори до наступного сезону не віднайдуть 50 млн. на облаштування місцевої інфраструктури...
ТАБЛО
Чемпіонат з автоперегонів «Формула—1». Восьмий етап. «Гран–прі Франції» (Невер, автодром Маньї–Кур, 308,586 км, 70 кіл)
Залікова вісімка: Масса («Феррарі») — 1:31.50,245; Райкконен («Феррарі») — відставання 17,984; Труллі («Тойота») — +28,250; Ковалайнен («Макларен») — +28,929; Кубіца («БМВ–Заубер») — +30,512; Уеббер («Ред булл») — +40,304; Піке («Рено») — +41,033; Алонсо («Рено») — +43,372.
Загальний залік чемпіонату: Масса — 48 очок, Кубіца — 46, Райкконен — 43, Хемілтон («Макларен») — 38, Хайдфельд («БМВ–Заубер») — 28, Ковалайнен — 20, Труллі, Уеббер — 18, Алонсо — 10...
Кубок конструкторів: «Феррарі» — 91, «БМВ–Заубер» — 72, «Макларен» — 58, «Ред булл» — 24, «Тойота» — 23, «Уїльямс» — 15, «Рено» — 12, «Хонда» — 8, «Торо россо» — 7, «Форс Індія» — 0.