Підготовка та проведення чемпіонату Європи з футболу значною мірою вплинула на спортивні вподобання австрійців і рівень їхнього патріотизму. Мешканці цієї альпійської країни відомі своєю більшою прихильністю до зимових видів спорту, адже тутешні спортсмени сягають неабияких вершин у лижних дисциплінах. Однак цього літа Австрію охопив справжній футбольний бум.
Упродовж останніх місяців медіа–простір Австрії був просто–таки вщерть наповнений новинами, що розповідали про кожен крок у підготовці до Євро–2008. Футбольна тематика лягла в основу багатьох рекламних роликів та плакатів, незалежно від того, які товари й послуги представлено. Наприклад, відомий гірськолижник Армін Ассінгер, який донедавна рекламував лижне спорядження, тепер засвітився в іншій рекламі з футбольним м’ячем у руці.
До речі, цей головний атрибут «спорту номер один» присутній у ці дні в Австрії всюди. У формі футбольного м’яча тут почали випікати хліб і вистригати кущі та газони, а про продуктові та промислові товари навіть згадувати не варто — така сила–силенна з’явилася їх у продажу: солодощі, іграшки, сувеніри. На етикетках багатьох напоїв є інформація про конкурси, в яких можна виграти квиток на матч Євро–2008. Найбільше ж футбольної символіки містять на собі бочечки, пляшки та банки з пивом. У зв’язку з великим попитом на цей напій під час чемпіонату ціна на нього у барах дещо піднялася.
Чи не в усіх супермаркетах австрійської столиці є стелажі з червоними футболками, кепками, записниками, запальничками та іншими дрібницями, які містять символіку європейського чемпіонату. У центрі Відня відкрито спеціалізовані магазини для фанатів, де можна придбати все необхідне для вболівання: прапори та футболки країн–учасників, різноманітні кумедні капелюхи, кольорові перуки, трубки й барабани.
Громадяни Австрії почали дедалі частіше вішати національні прапори на балкони домівок та свої авто. Сплеск національної свідомості переважив навіть традиційну ощадливість австріяків. Адже їздити машиною, до якої причеплено два прапори, — це значить витрачати додатковий літр бензину на кожні 100 км.
Наталя ЦІКРА