Три чи чотири секунди відриву, показані у підсумковому протоколі, аж ніяк не відображають ту величезну перевагу, яку мав на Гран–прі Монако британець Льюїс Хемілтон над своїми найближчими переслідувачами. Потрібно врахувати, що за 18 кіл до фінішу гандикап лідера команди «Макларен» становив майже 40 (!) секунд, а це для тісних вуличок Монте–Карло — просто прірва. Але на згаданому відтинку стався найприкріший епізод гонки: чинний чемпіон і на той час лідер загального заліку Кімі Райкконен на своєму «Феррарі» не впорався з управлінням і врізався ззаду в машину німця Адріана Сутіля, який ішов на четвертій позиції. Пілот команди «Форс Індія» вже готувався святкувати здобуття перших балів у сезоні (і для себе, і для індійської «стайні»). Сутіль, стартувавши аж із 18–го місця, героїчно відіграв майже півтора десятка позицій, аж тут його нагнав Райкконен. Після пошкодження задньої підвіски Андріан був змушений зійти з дистанції. А Кімі, транзитом через бокси, хоч і дістався фінішу, але показав лише дев’ятий результат. Для «Скудерії» це провал, якщо врахувати, що Райкконен у кваліфікації показав другий час, а Феліпе Масса здобув «поул–позишн».
Зрештою, бразилець таки опинився на подіумі, але тільки на третій сходинці. А справжнім тріумфатором перегонів став Хемілтон, надто ж якщо врахувати, що невдовзі після старту — вже коли Льюїс обійшов Райкконена — і він помилився. Британець зачепив огорожу, і це призвело до розриву шини й непередбаченого заїзду на стенд. Але, як виявилося, саме Хемілтон найкраще вгадав зі зміною гуми («дощової» й «сухої») та часом проведення піт–стопів в умовах зливи, яка кілька разів починалася й закінчувалася.
«Я наче на Місяці! Здобути перемогу в Монте–Карло мріє кожен гонщик, і мені це нарешті вдалося. Це — перлина моєї кар’єри!» — радів після фінішу темношкірий пілот «Макларена». Після такого блискучого успіху Хемілтон став лідером загального заліку. Але щільність у турнірній таблиці дуже висока, зокрема тішить стабільністю поляк Роберт Кубіца, котрий знову піднявся на подіум.
З’ясовувати стосунки гонщики «Ф–1» продовжать 6—8 червня у Монреалі.
А ТИМ ЧАСОМ…
У неділю в Німеччині фінішувала одна з найвідоміших марафонських автогонок у світі — «24 години Нюрбургринга». Вдруге в історії тут стартував повністю український екіпаж. У 2006 році екіпаж українців на «Хонді Civik Type–R» вибув із боротьби на 13–й годині через пошкодження авто. Зате нова спроба увінчалася успіхом. Як повідомляє сайт «Чемпіон», екіпаж «Форда Fiesta» у складі Андрія Круглика, Олексія Мочанова, Олександра Салюка й Володимира Кондратенка, незважаючи на низку технічних проблем, посів третє місце у класі SP2 (легкові автомобілі з робочим об’ємом двигуна до 1,6 л, максимальний рівень підготовки). Також українці показали найкращий час проходження кола у своєму класі, а в абсолютному заліку фінішували на 65–му місці (з 149 екіпажів, що змогли дістатися фінішу).
У цій же гонці наш співвітчизник Валерій Горбань разом із росіянами Грязіним, Матвєєвим і Царьовим на «Порше 997 Cup» фінішували десятими в абсолютному заліку. А перемогу втретє поспіль відсвяткувала німецька команда Manthey Racing — Марсель Тіманн, Тімо Бернхардт, Марк Ліб і Ромен Дюма — на «Порше 911 Gt3 RSR».
ТАБЛО
Чемпіонат світу з автогонок
у класі «Формула–1». 6–й етап. Гран–прі Монако (Монте–Карло). 262,626 км, 78 кіл
Залікова вісімка: Хемілтон («Макларен») — 2:00.42,742; Кубіца («БМВ–Заубер») — +3,064; Масса («Феррарі») — +4,811; Уеббер («Ред булл») — +19,295. Феттель («Торо россо») — +24,657; Баррікелло («Хонда») — +28,408; Накаджима («Уїльямс») — +30,180; Ковалайнен («Макларен») — +33,191.
Загальний залік чемпіонату: Хемілтон — 38, Райкконен («Феррарі») — 35, Масса — 34, Кубіца — 32, Хайдфельд («БМВ–Заубер») — 20, Ковалайнен, Уеббер — 15, Труллі («Тойота»), Алонсо («Рено») — 9...
Кубок конструкторів: «Феррарі» — 69, «Макларен» — 53, «БМВ–Заубер» — 52, «Уїльямс», «Ред бул» — 15, «Тойота», «Рено» — 9, «Торо россо», «Хонда» — 6.