Стамбульська стабільність

13.05.2008
Стамбульська стабільність

Феліпе Масса з трофеєм. Його переможцеві вручив президент Туреччини Абдула Гюль (віддзеркалюється в кубку). (Фото Рейтер.)

«Турецький султан» — так тепер називають Феліпе Массу. Бразильський гонщик три роки поспіль виграє і кваліфікаційні заїди у «Стамбул–парку», і здобуває Гран–прі Туреччини. Досі лише семиразовий чемпіон світу Міхаель Шумахер відрізнявся подібною стабільністю у безперервному штампуванні перемог на одних і тих самих автодромах (чотириразовий тріумф в Індіанаполісі). У час, коли «Формула–1» не має очевидного лідера, досягнення Масси є по–своєму унікальним.

Позавчорашню гонку на березі Босфора пілот «Феррарі» провів на диво професійно й холоднокровно. Стартувавши з «поул–позишн», бразилець лідирував до 24–го кола, коли його по внутрішньому радіусу повороту жорстко й небезпечно атакував представник «Макларена» Льюїс Хемілтон (третій номер за підсумками кваліфікації). Масса не став мститися амбітному британцеві, котрий напередодні заявив, що вже «скучив за перемогами». Розрахунок Феліпе виявився простим і дієвим: Хемілтон мав вищу швидкість, бо в його баках було менше пального, а гума — жорсткою; це означало, що «Макларен» обрав тактику трьох піт–стопів (проти двох — у «Феррарі»), однак із зайвим заїздом у бокси британцеві годі сподіватися на загальний успіх. Тож Масса зачекав, коли Льюїс зверне на піт–лейн, і вийшов на законне перше місце. «Три піт–стопи — це занадто оптимістично, щоб вигравати гонки», — скаже пізніше Феліпе. Хемілтон у підсумку вдовольнився другою позицією. Тепер у загальному заліку в них із бразильцем однакова кількість очок — по 28.

Третім фінішував лідер сезону, чинний чемпіон Кімі Райкконен. Упродовж більшої частини дистанції, як і на прес–конференції, цей представник «Феррарі» був традиційно флегматичним та незворушним. Хоча на старті Кімі відверто помилився, змушений був різко гальмувати і змусив похвилюватися інших. Райкконен налетів носовим обтікачем свого боліда на заднє колесо іншого фіна — Хейкі Ковалайнена з «Макларена» (цей пілот вирішив не брати паузи після страшної аварії в Барселоні й рвався у бій, посівши у кваліфікації друге місце). Через прокол шини вже на стартовому колі Хейкі змушений був зайвий раз їхати на піт–стоп і зрештою фінішував тільки 12–м. А Кімі надалі мав обганяти Кубіцу й Алонсо, з чим упорався без жодних проблем — завдяки пізнішим піт–стопам.

Загалом, найбільш видовищним моментом гонки стала аварія вже в першому повороті, коли Джанкарло Фізікелла із «Форс Індії» вирішив поліпшити своє становище у хвості пелетона, забув про гальма, зачепив задній спойлер Казукі Накаджими й перелетів через болід «Уїльямса», як у грі в довгу лозу. Для обох пілотів перегони так і закінчилися. Крім них, не фінішував лише Себастьєн Бурде зі «стайні» «Торо россо».

Варто звернути увагу на черговий вдалий результат обох гонщиків «БМВ–Заубера»: фініш Кубіци й Хайдфельда впритул до подіуму дозволив німецькій команді випередити «Макларен» у Кубку конструкторів. Хоча лідер — «Феррарі» — має гандикап уже в 19 пунктів.

Наступний етап відбудеться 25 травня на тісних вулицях Монте–Карло.

 

ТАБЛО

Чемпіонат з автоперегонів «Формула–1». П’ятий етап. «Гран–прі Туреччини»

(Стамбул, 309,604 км, 58 кіл)

Залікова вісімка: Масса («Феррарі») — 1:26.49,451; Хемілтон («Макларен») — відставання 3,779; Райкконен («Феррарі») — +4,271; Кубіца («БМВ–Заубер») — +21,945; Хайдфельд («БМВ–Заубер») — +38,741; Алонсо («Рено») — +53,724; Уеббер («Ред булл») — +1.04,229; Росберг («Уїльямс») — +1.11,406.

Особистий залік чемпіонату: Райкконен — 35, Масса, Хемілтон — 28, Кубіца — 24, Хайдфельд — 20, Ковалайнен («Макларен») — 14, Уеббер — 10, Алонсо, Труллі («Тойота») — 10...

Кубок конструкторів: «Феррарі» — 63, «БМВ–Заубер» — 44, «Макларен–Мерседес» — 42, «Уїльямс» — 13, «Ред булл» — 10, «Рено» — 9.

 

ДО РЕЧІ

Після того, як із чемпіонату через фінансові проблеми знялася японська команда «Супер Агурі», Міжнародна федерація автоспорту змушена була змінити правила кваліфікації на етапах чемпіонату світу. Починаючи з Гран–прі Туреччини, за підсумками двох перших кваліфікаційних заїздів відсіюється не по сім, а по п’ять машин. Загалом боротьбу продовжують 20 болідів.