Кличко — чемпіон?

23.04.2008

Як повідомляє УНІАН, це засвідчують останні дані опитування, проведеного нещодавно соціологічною компанією «Інтерсоціосистема». Отже, якби вибори відбулися найближчої неділі й проходили навіть в один тур, мером Києва став би Віталій Кличко. За нього віддали б свої голоси 32,6% опитаних, тобто кожен третій киянин. Чинний мер Леонід Черновецький набрав би 22,2% голосів, БЮТівець Олександр Турчинов — 6,7%, екс–мер Олександр Омельченко — 6,0%, нардеп із «НУНС» Микола Катеринчук — 5,5%. Цікаво, що, згідно з даними «Інтерсоціосистеми», якби мерські перегони проводилися в два раунди й у «фіналі» зустрілися б чинний міський голова й почесний чемпіон світу з боксу за версією WBC, то в другому турі Черновецький отримав би майже ту саму кількість голосів — 22,8%, натомість Кличко збільшив би кількість своїх прихильників (очевидно, що за рахунок інших кандидатів від «демократичного табору») до 42,1%.

Серед опитаних обов’язково голосуватимуть 66,2% киян, ще не визначилися 22,8% респондентів і лише 12% не підуть на вибори в жодному разі.

Загалом було опитано 2013 респондентів методом поквартирного анкетування за квотною вибіркою, що репрезентує доросле населення Києва (старше 18 років) за віком та статтю. Кількість опитаних у кожному районі є пропорційною до кількості повнолітніх мешканців. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,2%.

Високий рейтинг Кличка відображається і на рівні підтримки очолюваного ним блоку, який претендує на депутатські місця у Київраді. Так, згідно з даними «Інтерсоціосистеми», за Блок Віталія Кличка готові проголосувати 24,8% респондентів, за Блок Леоніда Черновецького — 16,3%, за БЮТ — 16%. Шанс потрапити до Київради мають Блок Миколи Катеринчука (4,0%), Блок Олександра Омельченка (3,7%), Блoк Литвина (3,4%), «Наша Україна — Народна самооборона» (3,1%) та Партiя регioнiв (3,0%). Інші учасники ледь набирають один відсоток, а то й менше.

Соціологи відзначають, що опитування засвідчило актуальність для киян потреби оновлення влади, адже 58,7% респондентів незадоволені діяльністю столичної влади (задоволені — 25,3%, не визначилися з відповіддю — 16%). А новий рейтинговий успіх Кличка, який повернув (чи зміцнив) лідерство, пояснюється не лише тим, що саме Віталій є найпомітнішим і при цьому послідовним опонентом чинного мера впродовж останніх двох років. Експерти звертають увагу й на те, що Кличко зареєстрував свою кандидатуру в ТВК одним із перших, відтак раніше почав передвиборчу кампанію, представив власну стратегію розвитку Києва та команду однодумців.

На думку експертів «Інтерсоціосистеми», за період великодніх та травневих свят рейтингова динаміка навряд чи зміниться, адже майже два тижні виборці святкуватимуть та саджатимуть картоплю на дачах. А після 9 травня до виборів мера та Київради (25 травня) лишаються лічені дні.

 

А ТИМ ЧАСОМ...

Дещо відрізняються дані інших соцопитувань, проведених трохи раніше. Так, згідно з результатами Центру соціологічних та політологічних досліджень «Соціовимір» (опитування 9—13 квітня), трійку лідерів, котрі претендують на крісло мера, очолює Леонід Черновецький — 30,1%. Від нього відстають Віталій Кличко — 21,8% та Олександр Турчинов — 12,2%.

Серед політичних сил, які беруть участь у виборах депутатів Київської міськради, Блок Черновецького має підтримку 23,7% опитаних, за БЮТ готові голосувати 20,2%, за Блок Кличка — 19%. Блок Омельченка, «НУНС» та Партія регіонів набирають, відповідно, 5,2%, 5% та 4,9% голосів. Як повідомляє голова «Соціовиміру» Сергій Таран, мають шанс подолати 3–відсотковий бар’єр Блоки Катеринчука (2,2%) та Литвина (2,0%). Ще не визначилися зі своїм вибором — 6,8% опитаних.

Учасникам виборів слід звернути увагу на те, що актуальною для киян є робота житлово–комунальних служб, оскільки, на думку 19,2% опитаних, саме покращення роботи комунальників має стати першочерговим завданням нового мера. Ще 17,1% респондентів очікують від нового міського голови покращення роботи транспорту, 15% — розвитку транспортної інфраструктури столиці, 14,9% — вирішення житлової проблеми (будівництво молодіжного та соціального житла тощо).

Під час дослідження опитано 2000 респондентів віком від 18 років.