Запливи для зростання: на зимовому ЧС українські плавці оновили національні рекорди, але залишилися без нагород
На Олімпіаді в Парижі вітчизняні плавці виступили зовсім не так, як очікували від них їхні наставники та вболівальники. >>
Масса таранить Култхарда. (Фото Рейтер.)
59–й сезон «королівських перегонів» рвонув, що називається, з місця в кар’єр. Гран–прі Австралії задовольнив найрізноманітніші смаки любителів «Формули–1»: маса обгонів, аварій та інших пригод. От лише минулорічні чемпіони з «Феррарі» виявилися битими — це був день «Макларена».
«Як завжди, наша команда виконала пречудову роботу. Машина була просто феноменальна… Справжня мрія для того, хто хоче боротися за титул у цьому сезоні. Для «Макларена» гонка пройшла, як легкий вітерець. Уникнути багатьох неприємностей нам допомогли ранні піт–стопи — ми з ними добре вгадали», — сказав на прес–конференції по завершенні перегонів їх переможець Льюїс Хемілтон. На двох із новим партнером по команді «Макларен» Хейккі Ковалайненом вони заробили 14 очок, зробивши вагому заявку на успішний виступ у цьому сезоні.
Чинний чемпіон «Ф–1» Кімі Райкконен, він же — володар минулорічного Гран–прі Австралії, цього разу був несхожим на себе. За підсумками кваліфікаційних заїздів він опинився на 16–й позиції, а в основній гонці хоч і здійснив серію вдалих обгонів, але заглох за п’ять кіл до фінішу. Боліди «Феррарі» в Мельбурні мали справді серйозні проблеми з двигунами — другий пілот «Скудерії» Феліпе Масса вибув із боротьби на 30–му колі, і також через несправності в моторі. Єдине очко до загального заліку Райкконен здобув не на трасі, а вже в кабінетах організаторів Гран–прі. Річ у тім, що всю дистанцію подолали лише семеро гонщиків, при цьому Рубенса Барікелло, котрий показав шостий час, покарали спочатку 10–секундною затримкою на піт–стопі, а потім — і взагалі дискваліфікацією (так оцінили невчасну дозаправку бразильця та виїзд із боксів на червоне світло). Тож на сьому й восьму залікові позиції пересунулися пілоти, котрі вилетіли з траси найпізніше: француз–новачок Себастієн Бурде й зірковий Райкконен.
Загалом, не закінчили гонку в «Альберт–парку» 15 (!) болідів. Уже в першому ж повороті зіткнулися й припинили змагання німець Феттель та італієць Фізікелла, одразу після цього вдарилися машини британців Баттона й Девідсона, а через них змушений був вибути з боротьби й господар траси Уеббер.
Само собою, проти гонщиків була 36–градусна спека. Але очевидно, що головною причиною таких «катастрофічних» перегонів стало нововведення у правилах — заборона трекшн–контролю, тобто електронних «підказок» для водія. Це означає, що тепер посилюється значення «людського фактора» — фатальною може стати навіть незначна, як за попередніми мірками, помилка в керуванні болідом.
Вельми показовим був крах Тімо Глока: молодий німець лише трохи вискочив за межі асфальтного покриття, наскочив на невеличкий горбок, а його машину закрутило по трасі, як дзиґу, й порвало на шматки; гонщик, на щастя, травм не зазнав. Трохи раніше, на 31–му колі, не впорався з керуванням дебютант «великих призів», син і тезко славнозвісного Нельсона Піке.
А особливо прикрою була зупинка поляка Роберта Кубіци з БМВ, який посів друге місце за підсумками кваліфікації й упевнено утримував цю позицію. До фінішу (а фактично — до восьми залікових балів) він не доїхав лише вісім кіл.
Найбільше ж обурювався ветеран Девід Култхард, котрого під час обгону на 26–му колі «підрізав» Феліпе Масса. Та так, що уламки боліда «Ред булла» розлетілися на десятки метрів, а бразилець поїхав далі. Нахабство йому, як уже було зазначено вище, не допомогло. І вибачатися перед шотландцем Масса відмовився, адже вважає, що виконував нормальний обгін по внутрішньому радіусу.
Через усілякі «трах–бахи» машина безпеки виїжджала на трасу аж тричі. Це вельми допомогло аутсайдерам, котрі примудрилися залишитись на дистанції. Наздогнати Льюїса Хемілтона їм було нереально — темношкірий британець, мабуть, щось передчував, тому заходив на два піт–стопи завчасно і сповільнювався менше. Відтак виграв свій п’ятий Гран–прі в кар’єрі. Разом із ним зійшли на п’єдестал обливатися двоє німців — Нік Хайдфельд із БМВ й Ніко Росберг з «Уїльямса».
Для 22–річного Росберга це був перший подіум у кар’єрі «Ф–1». Цікаво, що з ровесником Хемілтоном вони вже якось стояли на одному подіумі — було це вісім років тому в гонках на картингах.
Чи справді «Макларен» підготувався до нового сезону значно краще, ніж «Феррарі», покаже вже наступний етап — Гран–прі Малайзії, що відбудеться наприкінці цього тижня.
Оглядачі сходяться на думці, що цього року за чемпіонський титул боротимуться ті самі команди, що й минулого, тобто «Скудерія» і «Срібні стріли». Нагадаємо, «Феррарі» виграло Кубок конструкторів–2007 лише завдяки анулюванню командних здобутків «Макларена» (через підозри у шпигунстві). Що ж до особистого заліку, то, очевидно, головна боротьба розгорнеться між Хемілтоном і Райкконеном, яких підтримуватимуть Ковалайнен і Масса. Букмекерська контора «Уїльям Хілл» називає фаворитом №1 британця, тоді як котирування Райкконена дещо нижчі.
А от, скажімо, Марк Уеббер важає, що в боротьбу за головний титул може втрутитися й чемпіон–2006 Фернандо Алонсо. Але для цього його команді «Рено» потрібно дуже постаратися. А перший етап не показав особливих технічних переваг французької «стайні». До речі, коефіцієнт «Уїльяма Хілла» на чемпіонство Алонсо — лише 1:25, такий самий, як і в Роберта Кубіци.
Чемпіонат світу з автоперегонів «Формула–1».
1–й етап. Гран–прі Австралії (Мельбурн, «Альберт–парк»). 307,574 км, 58 кіл
Залікова вісімка: Хемілтон («Макларен–Мерседес») — 1 год. 34 хв. 50,616 сек.; Хайдфельд («БМВ–Заубер») — відставання 5,478; Росберг («Уїльямс») — + 8,163; Алонсо («Рено») — +17,181; Ковалайнен («Макларен–Мерседес») — +18,014; Накаджима («Уїльямс») — +1 коло; Бурде («Торо россо») — +2 кола (не фінішував); Райкконен («Феррарі») — +3 кола (не фінішував).*
*Шостим на фініші був Барікелло («Хонда»), але ФІА анулювала його результат, наклавши дискваліфікацію за виїзд із боксів на червоний сигнал світлофора.
Особистий залік: Хемілтон — 10 очок, Хайдфельд — 8, Росберг — 6,
Алонсо — 5, Ковалайнен — 4, Накаджима — 3, Бурде — 2, Райкконен — 1.
Кубок конструкторів: «Макларен–Мерседес» — 14, «Уїльямс» — 9,
«БМВ–Заубер» — 8, «Рено» — 5, «Торо россо» — 2, «Феррарі» — 1.
* Скасування трекшн–контролю. Ідеться про заборону використання електронних пристроїв, які компенсують надмірне обертання ведучих коліс, а також систем, що інформують водія про таке обертання. Це надає додаткової ваги помилкам пілота в керуванні болідом. Раніше трекшн–контроль уже забороняли, але повернули в 2001 році через неспроможність проконтролювати його використання командами. Однак тепер «Ф–1» перейшла до стандартного блоку керування двигуном (програмне забезпечення поставляє компанія «Майкрософт»), тож ФІА зможе точно визначати, чи є в машині трекшн–контроль.
* Лише один болід тепер зможе використати кожен гонщик на кожному етапі. Тобто в разі аварії у кваліфікації пілот не братиме участі в головній гонці.
* «Форс Індія». Це колишня стайня «Спайкер» (ще раніше — «Джордан»), яку викупив за 88 млн. євро індійський мільярдер Віджай Маллья. Формально команда індійська, але базується у Великій Британії, в Сильверстоуні (Нортгемптоншир).
* Уперше з 1991 року серед учасників «королівських перегонів» немає жодного Шумахера: слідом за Міхаелем кар’єру гонщика закінчив і молодший брат, Ральф. Щодо Шумі–старшого, то він лишається консультантом «Феррарі» і навіть значиться в списку тест–пілотів «Скудерії».
Фернандо Алонсо після річної перерви повернувся в «Рено», зробивши «рокірування» з Хейккі Ковалайненом (той поміняв «Рено» на «Макларен»).
Новачки «Ф–1» — Казукі Накаджима («Уїльямс»), Cебастієн Бурде («Торо россо») й Тімо Глок (замінив Шумі–молодшого в «Тойоті»).
Другим пілотом «Рено» буде 22–річний Нельсон (чи Нельсіньйо) Піке — син славнозвісного бразильського гонщика, котрий був триразовим чемпіоном «Формули–1» в 1980–х роках.
Новим босом команди «Феррарі» замість Жана Тодта став Стефано Деменікалі.
* У сезоні–2008 не буде етапів у Індіанаполісі (США) та Нюрнбургринзі (Німеччина). Гран–прі Європи з цього німецького автодрому переїхав на вулиці іспанської Валенсії. Також у календарі з’явився Гран–прі Сінгапуру — і тут гонка відбуватиметься в межах міста.
На Олімпіаді в Парижі вітчизняні плавці виступили зовсім не так, як очікували від них їхні наставники та вболівальники. >>
Підбивати у футболі наприкінці року підсумки роботи подобається далеко не всім, адже, серед іншого, оцінювати доводиться лише половину зіграного сезону, відтак і оцінки часто носять половинчастий характер. >>
Після перемоги навесні на чемпіонаті світу в дивізіоні IB українська хокейна збірна у серпні-вересні спробувала відібратись на Олімпіаду-2026. >>
Футболіст збірної України Михайло Мудрик, який наразі грає за лондонський Челсі підтвердив, що його проба на допінг виявилася позитивною. >>
Statbet — це спортивний портал, який пропонує не лише актуальні новини, але й глибокий аналіз подій та розширену статистику. >>
Григорій Козловський очолив ФК «Рух» у незвичному хокейному матчі з «Шахтарем». Козловський став MVP матчу, забивши 8 голів >>