У Києві продовжується владна експансія на кіоски та торговельні точки малих підприємців. Так столична міська адміністрація має наміри заборонити їм торгувати всіма алкогольними напоями. Відповідне прохання «внести доповнення до Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями... Внести доповнення до законодавства» комісія з координації органів, які контролюють законність виробництва і продажу алкоголю у столиці, вже передала в уряд. У такий спосіб міська влада сподівається розв'язати проблему із фальсифікатом алкоголю. Але і цих заходів КМДА видається замало, отже, у комісії дійшли висновку також заборонити продаж алкоголю в тимчасових торговельних точках і ресторанах, чітко визначити правила торгівлі алкогольними напоями на розлив і дозволити продавати алкоголь тільки особам, старшим 21 року. А щоби не створювати киянам справжнісінький «сухий закон», адміністрація все-таки дозволить торгувати алкогольними напоями винятково в стаціонарних приміщеннях, де площа торговельного залу не менше 50 квадратних метрів.
Власники кіосків іще не знають про «безалкогольну боротьбу», проте констатують, що зараз пиво та «супутні до нього товари» — солоні горішки, чіпси та сушена риба — складають чи не 80 відсотків від загального виторгу. «Спочатку купу паперів придумали (ліцензії та їх копії на кожен товар — Ред.), за які треба віддавати шалені гроші, — скаржиться хазяйка двох кіосків на Севастопольській площі Ольга Петрівна, — а тепер іще пиво відберуть! Так я розорюсь!»
Цим «полювання» на кіосковий градус не обмежиться. Для спеціалізованих магазинів КМДА запропонує більш жорсткі покарання за порушення правил реалізації та зберігання алкогольних напоїв. Наприклад, у разі задоволення вимог київської влади Верховною Радою торговельні заклади позбавлятимуться ліцензії за два факти порушення правил, таких як торгівля фальсифікованими напоями чи такими, в яких закінчився термін придатності.
Виробники алкоголю не бачать у таких заходах ніякого сенсу. «Це не стане причиною зменшення кількості споживання алкоголю, а лише спричинить певні незручності», — пояснив «УМ» директор асоціації виробників алкоголю і тютюну СОВАТ Володимир Демчак. На його думку, подібні заходи спрямовані не на монополізацію, а на концентрацію торгівлі алкогольними напоями. Якщо площа торговельної зали повинна перевищувати 50 «квадратів», реалізовувати «вогненну» та слабоалкогольну воду зможуть дозволити собі лише великі супермаркети, а їхня питома вага у торговельній мережі складає не більше десяти відсотків.
А найцікавіше, що вимога про 50 квадратних метрів суперечить діючому закону про обіг виробів зі спирту, де для торгівлі алкоголем достатньо мати приміщення у 20 «квадратів».