Сьогодні о 12.00 у столиці Португалії мав стартувати черговий ралі–рейд — славнозвісний «Дакар». Утім учора по обіді агенція «Рейтер» поширила звістку: ралі відкладено через загрозу з боку мавританських терористів. Згідно з попереднім планом, перегони мали складатися з 15 етапів і тривати 16 днів. За цей час учасники повинні проїхати шляхами Іспанії, Марокко, Мавританії й Сенегалу. Особливістю рейду–2008 є нова ускладнена ділянка тривалістю 900 км. І саме цього року свої сили на рейді вперше вирішили випробувати українці. Шкода, що їм стали на заваді терористи. Але будемо сподіватися на те, що ралі відклали ненадовго.
Крім любительського екіпажу на «Міцубісі Паджеро», про який «УМ» розповідала в номері від 21 грудня, нашу країну має представляти й команда компанії «АвтоКрАЗ». Щоправда, виготовлений у Кременчуці КрАЗ–5233ВЕ долатиме маршрут як автомобіль технічної допомоги. Але вже наступного року команда Team KRAZ Ukraine виставить «повноцінний» автомобіль КрАЗ–5173РЕ «Самум», який спробує поборотися за місце в двадцятці кращих.
Отже, на легковому «Міцубісі» з двигуном БМВ Україну представить екіпаж команди «Оптіма лізинг Україна» у складі пілота Вадима Нестерчука та штурмана Костянтина Мещерякова. До складу екіпажу «АвтоКрАЗ» увійшли: пілот Сергій Малик — президент Київського міського автомотоклубу, чемпіон України з шосейно–кільцевих гонок, організатор багатьох змагань; штурман Сергій Суховський — журналіст, чемпіон України з ралі–рейду; механік Олександр Маслій — водій першого класу Кременчуцького автомобільного заводу, який випробував КрАЗ у багатьох країнах світу.
Наш легковик на майдані Незалежності в Києві презентували 23 грудня. Представлення команди «АвтоКрАЗ» та її вантажівки (підкреслимо: вітчизняного виробництва) відбулося там же 28 грудня. На серійному КрАЗі підвищеної прохідності з колісною формулою 4х4 встановлено силовий агрегат із ярославським двигуном потужністю 330 кінських сил. Автомобіль оснащений тахографом, навігаційною системою GPS та радіостанцією.
Головне завдання для кременчуцької команди на «Дакарі–2008» — ознайомитися чи не з найскладнішим у світі маршрутом, ідеологією перегонів та їхніми особливостями. Попередні змагання, в яких українцям доводилося брати участь, не можна порівнювати з «Дакаром» — перегонами по підступній африканській пустелі, на яку припадає основна частина дистанції.
Про значимість «українського прориву» на авторалі «Дакар» свідчить хоча б той факт, що «автокразівці» декларували свої наміри «засвітитися» на ньому вже п’ять років поспіль. Однак не могли втілити свої мрії в життя через відсутність державної підтримки. Справа зрушила з мертвої точки лише після того, як за окремим дорученням Президента Віктора Ющенка була створена консультативна робоча група для забезпечення реалізації цього проекту. Адже привернути увагу до наших КрАЗів на світовому ринку, власне, вийти за рамки «радянської співдружності» без участі у подібних ралі практично неможливо.