Експерти Європейської комісії, які днями представили свій звіт про розлив нафти у Керченській протоці після аварії російських суден 11 листопада, дійшли висновку, що «це була порівняно невелика катастрофа і її короткострокові наслідки звелися до забруднення берегової лінії та загибелі приблизно 150 птахів на українському боці». Більше занепокоєння у представників ЄК викликає прогнозоване ближче до літа підняття температури води в районі НП. «При нинішніх температурах нафта і сірка, які знаходяться в морі, не є небезпечними. Але з підвищенням температури в наступні чотири місяці будуть потрібні нові заходи для очищення акваторій, — зазначив Фаузі Бенсарса, керівник відділу з питань енергетичної безпеки ЄК. — Тому не виключено погіршення екосистеми потерпілого району, зокрема продовжуватиметься негативний вплив на рибу в Чорному морі».
«Наші експерти відвідали район забрудення, включаючи острів Тузла, — розповів Фаузі Бенсарса. — Треба сказати, що Україна дуже швидко відреагувала на НП у Керченській протоці і зустріла цей виклик на дуже високому експертному і технічному рівні».
Ситуація у Керченській протоці потребує подальшого моніторингу і аналізу, тож експерти Єврокомісії вже з січня продовжать складати оцінку подальших довгострокових наслідків катастрофи. «Європейська комісія завершує підготовку до наступної багатогалузевої оцінки заподіяної шкоди та потреб для середньо– та довгострокового відновлення району, — повідомляє Аллесандро Вілла, координатор з питань міжнародних відносин, відповідальний за розробку планів управління кризовими ситуаціями ЄК. — Група експертів цього разу складатиметься з наукових працівників Європейської комісії, програми ООН з питань довкілля, Світового банку та країн ЄС. Робота ж триватиме чотири місяці, і за цей час експерти дадуть наукову оцінку шкоди, завданої довкіллю катастрофою, і шкоди, яка могла бути заподіяною через очищення забрудненого регіону. Складатиметься також економічний аналіз наслідків, які спричинив розлив нафти, включаючи завдану шкоду таким галузям як риболовля і туризм».
Ярина МАТЧАК