Поки металобрухт їздить...

05.12.2007
Поки металобрухт їздить...

Пам’ятник кіровоградському трамваю. Аналогічний незабаром доведеться ставити й тролейбусу? (автора.)

Сто десять років тому, в 1897 році, в провінційному Єлисаветграді з’явився другий у Російській імперії трамвай (перший пустили в Києві на 5 років раніше). Сьогодні єдиний трамвай Кіровограда прикрашає міський сквер, а кіровоградці відвойовують право на нові тролейбуси.

Єлисаветграду коштів на трамваї вистачило, Кіровограду — ні

Трамвайний парк проіснував у місті до Другої світової війни. У 1941 році під час відступу радянських військ керівники міста наказали підірвати трамвайне господарство разом із електростанцією. Німці намагалися полагодити трамвай, але нічого так і не змогли зробити. Вже під час свого відступу розібрали колії і вивезли до Німеччини.

Усі спроби відновити трамвайний рух в місті наштовхувались на фінінсову проблему — дуже вже дорого для радянської системи обходилася побудова трамвайних ліній. Тому в 1967 році в Кіровограді з’явилися тролейбуси: такий транспорт був значно дешевший в експлуатації.

Трамвай — на пам’ятник, тролейбус — на металобрухт

За сорок років кіровоградці звикли до пільгового транспорту — просторого і стабільного. Але з кожним роком тролейбусний парк зношується дедалі більше, а нові машини — з об’єктивних причин — не з’являються.

Минулого року представники Кіровоградської міської влади відмовились від державної субвенції у розмірі 1,5 мільйона гривень на придбання нових тролейбусів для міста. Справа в тому, що держава вимагає рівного фінансування цієї програми з державного та місцевого бюджетів. Тобто за умови виділення з міського бюджету 1,5 мільйона гривень держава перерахувала б таку ж суму — і в місті з’явилося б три новеньких тролейбуси. «Більше того, львівський завод, де виготовляють тролейбуси, готовий за умови сплати трьох мільйонів гривень виділити шість тролейбусів, а другу частину суми отримувати протягом п’яти наступних років», — розповів кореспонденту «УМ» генеральний директор ТОВ «Єлисаветградська транспортна компанія» Геннадій Осєтров.

Днями така ж можливість отримати 1,5 мільйона гривень з державного бюджету з’явилася у Кіровограда знову. Питання виділення субвенції винесли на сесію міської ради. В цьому випадку тролейбуси стали б власністю територіальної громади і, відповідно, збільшили б вартість цілісного майнового комплексу «Тролейбусний парк». Зросла б і орендна плата — надходження до міського бюджету.

Але, як не дивно, депутати Кіровог­рад­ської міськради одноголосно висловились проти такої ініціативи. Мабуть, на тролейбусах рідко їздять — деякі екземпляри машин уже можна і в музей або на металобрухт віддавати...

Подейкують, що в цьому питанні депутати відстоюють і власні інтереси. Адже деякі з них є власниками транспортних компаній, які здійснюють пасажирські перевезення в місті. Тож Кіровоград залишився і без державної субвенції, і без нових тролейбусів на цей рік. Також невідомо, чи буде державою передбачено якісь кошти на ці потреби у наступному році.